Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika řízení montessori školy
Název práce v češtině: Specifika řízení montessori školy
Název v anglickém jazyce: Specifics of Montessori School Management
Klíčová slova: montessori vzdělávání, ředitel školy, řízení montessori školy, kompetence ředitele, Marie Montessori
Klíčová slova anglicky: montessori education, school manager, montessori school management, competency of directors, Maria Montessori
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 09.05.2019
Datum zadání: 15.10.2019
Datum a čas obhajoby: 20.01.2022 08:45
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 20.01.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál, 1996. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-072-3.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-584-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9.
SVOBODOVÁ, Jarmila. Alternativní školy. 2. dopl. vyd. Brno: Paido, 1996. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2.
ŠIKÝŘ, Martin, David BOROVEC a Irena TROJANOVÁ. Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-901-2.
TRUNDA, Jiří a Kamil BŘÍZA, TROJAN, Václav, ed. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. Školský management. ISBN 978-80-7290-541-6.
Předběžná náplň práce
V České republice je v posledních letech velký rozvoj škol, zaměřujících se na alternativní a inovativní vzdělávání. Oproti tradiční výuce jsou rozdíly také v řízení těchto zařízení. Tato práce se bude věnovat zkoumání rozdílů mezi řízením montessori škol a škol bez montessori vzdělávacího programu. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření s pracovníky těchto škol
Cíl práce: Cílem práce je zjistit rozdíly v řízení montessori škol a škol bez montessori vzdělávacího programu.
1. Úvod
2. Řízení školy
3. Kompetence ředitele školy
4. Řízení pedagogického procesu
5. Montessori vzdělávání
6. Dotazníkové šetření

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK