Specifika řízení montessori školy
Název práce v češtině: | Specifika řízení montessori školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Specifics of Montessori School Management |
Klíčová slova: | montessori vzdělávání, ředitel školy, řízení montessori školy, kompetence ředitele, Marie Montessori |
Klíčová slova anglicky: | montessori education, school manager, montessori school management, competency of directors, Maria Montessori |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.05.2019 |
Datum zadání: | 15.10.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 20.01.2022 08:45 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.01.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál, 1996. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-072-3.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-584-9. SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9. SVOBODOVÁ, Jarmila. Alternativní školy. 2. dopl. vyd. Brno: Paido, 1996. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2. ŠIKÝŘ, Martin, David BOROVEC a Irena TROJANOVÁ. Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-901-2. TRUNDA, Jiří a Kamil BŘÍZA, TROJAN, Václav, ed. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. Školský management. ISBN 978-80-7290-541-6. |
Předběžná náplň práce |
V České republice je v posledních letech velký rozvoj škol, zaměřujících se na alternativní a inovativní vzdělávání. Oproti tradiční výuce jsou rozdíly také v řízení těchto zařízení. Tato práce se bude věnovat zkoumání rozdílů mezi řízením montessori škol a škol bez montessori vzdělávacího programu. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření s pracovníky těchto škol
Cíl práce: Cílem práce je zjistit rozdíly v řízení montessori škol a škol bez montessori vzdělávacího programu. 1. Úvod 2. Řízení školy 3. Kompetence ředitele školy 4. Řízení pedagogického procesu 5. Montessori vzdělávání 6. Dotazníkové šetření |