Zpracujte teoretickou a praktickou část bakalářské práce. Výsledky vyhodnoťte a navrhněte doporučení pro praxi.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zbývá činností pedagogického konzultanta, který slouží školám především jako podpora pedagogických pracovníků. Je to odborník ve své profesi a pomáhá řadovým pedagogům při uvádění do praxe, v profesním vzestupu a zejména při přípravě, realizaci a vyhodnocování výuky. Pedagogický konzultant je jako mentor nebo kouč využíván i vedením škol. Jeho činnost tak může vést ke zlepšování kompetencí leadera u ředitelů a zástupců škol.
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá definicí pojmů mentor, kouč a konzultant. Popisuje obsah a rozsah jeho práce ve škole a také nezbytné podmínky, již splnění je předpokladem pro realizaci a možnost zavedení této formy podpory na půdě školy. Dále se zabývá možnostmi, které má management školy k dispozici ve využití této externí expertní podpory. Tyto možnosti v širokém spektru forem přispívají v konečném důsledku k efektivnějšímu řízení pedagogického procesu a vedení lidí. V praktické části bakalářská práce popisuje výsledky dotazníkového šetření. Jsou zde uvedeny konkrétní zkušenosti učitelů, ředitelů a jejich zástupců s působením pedagogického konzultanta na školách, které se zapojily do projektu nesoucí název Pomáháme školám k úspěchu. Závěr práce poskytuje zhodnocení postavení pedagogického konzultanta ve škole, vymezení jeho působení a jeho využití vedením školy. Také popisuje vliv práce pedagogického konzultanta na klima školy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor‘s thesis remains the activity of a pedagogical consultant who serves schools primarily as a support for pedagogical staff. He is an expert in his profession and helps teachers in putting it into practice, in professional advancement and especially in the preparation, implementation and evaluation of teaching. The pedagogical consultant is also used as a mentor or coach by the school management. His work can thus lead to the improvement of the leader's competencies in school principals and representatives.
In its theoretical part this thesis deals with definitions of the terms mentor, coach and educational consultant. It covers the contents and range of their work in schools and the conditions under which the support is being implemented. This part also deals with options given to school managements to utilize this external experts’ support. These options lead to enhanced efficiency of education and leadership. In the practical part using questionnaire results the thesis covers actual experience with educational consultants at schools which are involved in the Pomáháme školám k úspěchu project. In the conclusion, the thesis evaluates the position of educational consultants in schools, defines their work coverage and their utilization by school management. Thesis also describe the effect of the activities of a educational consultant that can lead to the change of the school climate.