Vliv nabídky stravovacích zařízení na environmentálně udržitelný rozvoj cestovního ruchu
Název práce v češtině: | Vliv nabídky stravovacích zařízení na environmentálně udržitelný rozvoj cestovního ruchu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of menus in catering establishments on a sustainable development of tourism |
Klíčová slova: | environmentální dopady; udržitelný cestovní ruch; stravovací zařízení; udržitelná gastronomie |
Klíčová slova anglicky: | environmental impacts; sustainable tourism; catering establishments; sustainable gastronomy |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Vágner, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.10.2019 |
Datum zadání: | 10.10.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.10.2019 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.02.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.03.2024 |
Oponenti: | doc. RNDr. Petr Jehlička, Ph.D. |
doc. RNDr. Kvetoslava Matlovičová, Ph.D. | |
Konzultanti: | RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Obecné kolokvium
Teorie regionální geografie pro PGS Socioekonomické konflikty v ochraně přírody Cestovní ruch pro PGS |
Předběžná náplň práce |
Disertační práce je zaměřena na evaluaci dopadů cestovního ruchu ve vybraných destinacích. Zkoumaný bude poměr vegetariánských a veganských jídel ve srovnání s masnými jídly, které jsou dominantním znečišťovatelem životního prostředí. Cílem první části práce je zhodnotit, v jaké míře se cestovní ruch podílí na poškozování životního prostředí. Další část práce je zaměřena na realizaci konceptu food managementu, jehož aplikace by pomohla snížit negativní environmentální dopady cestovního ruchu. Cílem druhé části práce je provést evaluaci, která by pomohla zodpovědět, jaký vliv by případný food management měl na atraktivitu destinace. V této části bude disertační práce zaměřena nejen na obecnou evaluaci konceptu food managementu vybranými odborníky, ale i na postoj spotřebitelů (turistů) k food managementu. |