Výživa dospívajících studujících na Střední zdravotnické škole Rumburk
Název práce v češtině: | Výživa dospívajících studujících na Střední zdravotnické škole Rumburk |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Nutrition of adolescents studying at the Secondary Medical School in Rumburk |
Klíčová slova: | Doporučované stravovací návyky, reálné stravovací návyky, doporučené zastoupení jednotlivých živin v jídelníčku. |
Klíčová slova anglicky: | Recommanded dietary habits, real eatings habits, recommanded proportion of nutrients in diet. |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.02.2016 |
Datum zadání: | 14.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2020 11:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.12.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zdůvodnění výběru tématu:
S problematickou nevhodného stravování mladých lidí se setkávám často ve svém okolí. Nevhodné stravovací návyky jsou častou příčinou rozvoje mnoha onemocnění. Správnými stravovacími návyky, které se utváří právě v dětství a mladém věku je tedy možné předejít v pozdějším věku do značné míry mnoha zdravotním komplikacím a prodloužit aktivní část života. 2. Formulace problému, který bude v práci řešen: Rozdíl v doporučených a reálných stravovacích návycích dospívajících dívek. 3. Cíl práce: Definovat rozpor mezi doporučenými a reálnými stravovacími návyky dospívajících dívek a nastínit možná praktická řešení problému. 4. Charakteristika metod: Použití odborné literatury a dotazníků. 5. Struktura práce: Zdůvodnění výběru tématu, doporučené zastoupení živin v jídelníčku, doporučené stravovací návyky, reálné stravovací návyky- výsledky anket, možná praktická řešení. |
Seznam odborné literatury |
1. FRAŇKOVÁ, S.(2013). Jídlo v životě dítěte a adolescenta.Praha: Karolinium. IBSN 978-80-246-2247-7.
2. KUNOVÁ, V. (2011). Zdravá výživa. Praha: Grada Publishing. IBSN 978-80247-3433-0. 4. LANGMEIER, J. (1983). Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Praha: Avicenium. IBSN 978-802-0100-986. 5. LEIBOLD, G. (1995). Mentální anorexie: příčiny, průběh a nové léčebné metody. Praha: Svoboda. IBSN 80-205-0499-0. |
Předběžná náplň práce |
Podstatou této bakalářské práce bude zjistit, jak se stravují adolescenti na Střední zdravotnické škole v Rumburku. Teoretická část bude zaměřena na charakteristiku psychomotorického vývoje dospívajících, poruchy příjmu potravy. Dále si v této části charakterizujeme základní a přídatné živiny, pitný režim, doporučený stravovací režim během dne a výživová specifika v období dospívání. Praktická část bude věnována průzkumu konkrétních stravovacích návyků a jejich možných příčin pomocí vyhodnocení dotazníkového šetření žáků Střední zdravotnické školy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The essence of this thesis is to find out how adolescents eat at the Secondary Medical School in Rumburk.The theoretical part will focus on the characteristics of psychomotor development of adolescents, eating disorders. Furthermore, we characterize basic and additive nutrients, drinking regime, recommended eating regime during the day and nutritional specifics in adolescence. The practical part will be devoted to the survey of particular eating habits and their possible causes by means of the questionnaire survey of pupils of the Secondary Medical School. |