Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace českých vinařských spolků VOC v digitálním věku
Název práce v češtině: Komunikace českých vinařských spolků VOC v digitálním věku
Název v anglickém jazyce: Communication of Czech Wine Associations (VOC) in the Digital Era
Klíčová slova: sociální média, česká vinařství, vinařská marketingová komunikace, vinařský marketing, mezinárodní srovnání
Klíčová slova anglicky: wine, social media adoption, Czech wineries, wine marketing, international comparison, social media adoption benefits, social media adoption barriers, social media analysis tools
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.09.2019
Datum zadání: 11.09.2019
Datum a čas obhajoby: 29.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 29.06.2020
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. ABEGãO, Manuel L. C., 2015. Impact of wine labels change on consumer preferences: The case of Fiuza & Bright. Lisabon. A Work Project. NOVA – School of Business and Economics. Vedoucí práce Prof. Elizabete Cardoso.
2. Annual Report 2019, 2019. Auckland, NZ: New Zealand Winegrowers Inc, 56 s. Dostupné také z: https://www.nzwine.com/en/media/statistics/annual-report/
3. Appellation d'origine protégée/contrôlée: (AOP/AOC), 2018. Institut national de l'origine et de la qualité [online]. Paris: Institut national de l'origine et de la qualité [cit. 2020-05-19]. Dostupné z: https://www.inao.gouv.fr/Les-signes-officiels-de-la-qualite-et-de-l-origine-SIQO/Appellation-d-origine-protegee-controlee-AOP-AOC
4. ARMELINI, Guillermo a Julián VILLANUEVA, 2011. Adding Social Media to the Marketing Mix. IESE Insight [online]. 2011(9), 29-36 [cit. 2020-05-12]. DOI: 10.15581/002.ART-1968. ISSN 20133901. Dostupné z: http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=4&sid=a17edee7-82d1-4fef-9356-a0242d6f96e7%40sdc-v-sessmgr03
5. BELANGER, Craig a Marlanda ENGLISH, 2018. YouTube (Web site). Salem Press Encyclopedia [online]. 5 [cit. 2020-05-04]. Dostupné z: http://eds.a.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=2&sid=b22822d7-6fe1-42df-b9fd-e4ea4bdd4b58%40sessionmgr4007&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHNoaWImbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdGU%3d#AN=89158357&db=ers
6. BENGTSSON, Maria, Håkan BOTER a Vladimir VANYUSHYN, 2016. Integrating the Internet and Marketing Operations. International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship [online]. 25(1), 27-48 [cit. 2020-04-14]. DOI: 10.1177/0266242607071780. ISSN 0266-2426. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0266242607071780
7. BLAHOUT, Václav, 2019. Infografika: Pinterest v ČR v roce 2019. Václav Blahout: Konzultant digitálního marketingu [online]. [cit. 2020-05-21]. Dostupné z: https://blahout.com/infografika-pinterest-v-cr-v-roce-2019/
8. BUBLÍKOVÁ, Lenka, 2019. Situační a výhledová zpráva: Réva vinná a víno 2019. 1. Praha: Ministerstvo zemědělství. ISBN 978-80-7434-531-9. ISSN 1211-7692. Dostupné také z: http://eagri.cz/public/web/file/644471/SVZ___Vino_2019.pdf
9. BURGESS, Jean, Joshua GREEN, Henry JENKINS a John HARTLEY, 2009. YouTube: Online Video and Participatory Culture. 1. Cambridge: Polity Press, 186 s. ISBN 9780745644783.
10. CANOVI, Magali a Francesca PUCCIARELLI, 2019. Social media marketing in wine tourism: winery owners’ perceptions. Journal of Travel & Tourism Marketing [online]. 36(6), 653-664 [cit. 2020-05-18]. DOI: 10.1080/10548408.2019.1624241. ISSN 1054-8408. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10548408.2019.1624241
11. CANZIANI, Bonnie F., Dianne H.B. WELSH, Léo‐Paul DANA a Veland RAMADANI, 2019. Claiming a family brand identity: The role of website storytelling. Canadian Journal of Administrative Sciences / Revue Canadienne des Sciences de l'Administration [online]. 37(1), 68-81 [cit. 2020-03-18]. DOI: 10.1002/cjas.1543. ISSN 0825-0383. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/cjas.1543
12. CLEMENT, J., 2020a. Global social networks ranked by number of users 2020. Statista [online]. Hamburk: Statista [cit. 2020-05-04]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/
13. CLEMENT, J., 2020b. Number of Facebook users worldwide 2008-2019: (in millions). Statista [online]. Hamburk: Statista [cit. 2020-04-27]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/
14. COOPER, Patrick G., 2020. Instagram. Salem Press Encyclopedia [online]. 4 [cit. 2020-05-04]. Dostupné z: http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=8&sid=ddaf786e-34bf-43f6-a54c-ecfa3cb91af7%40sessionmgr103&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHNoaWImbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdGU%3d#AN=100039083&db=ers
15. COSTOPOULOU, Constantina, Maria NTALIANI a Filotheos NTALIANIS, 2019. An Analysis of Social Media Usage in Winery Businesses. Advances in Science, Technology and Engineering Systems Journal [online]. 4(4), 380-387 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.25046/aj040446. ISSN 24156698. Dostupné z: https://astesj.com/v04/i04/p46/
16. DAFT, Richard L. a Robert H. LENGEL, 1986. Organizational Information Requirements, Media Richness and Structural Design. Management Science [online]. 32(5), 554-571 [cit. 2020-05-10]. DOI: 10.1287/mnsc.32.5.554. ISSN 0025-1909. Dostupné z: http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mnsc.32.5.554
17. DENIć, Nebojša, Borislav RADEVIć a Boris SILJKOVIć, 2018. The role of digital marketing in promotion of wine fromap Kosovo and Metohija. Ekonomika poljoprivrede [online]. 65(3), 1071-1083 [cit. 2020-04-19]. DOI: 10.5937/ekoPolj1803071D. ISSN 0352-3462. Dostupné z: https://scindeks.ceon.rs/Article.aspx?artid=0352-34621803071D
18. Digital economy and society statistics: households and individuals [online], 2019. Eurostat, June 2019 [cit. 2020-05-17]. ISSN 2443-8219. Dostupné z: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Digital_economy_and_society_statistics_-_households_and_individuals
19. DOLAN, Rebecca a Steve GOODMAN, 2017. Succeeding on social media: Exploring communication strategies for wine marketing. Journal of Hospitality and Tourism Management [online]. 33, 23-30 [cit. 2020-03-21]. DOI: 10.1016/j.jhtm.2017.09.001. ISSN 14476770. Dostupné z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1447677017300918
20. DOLAN, Rebecca, Steve GOODMAN a Cullen HABEL, 2014. Facing up to running your Facebook: Is it a place to make friends or a place to sell wine?. Grapegrower & Winemaker [online]. (608), 13-15 [cit. 2020-04-20]. ISSN 14468212. Dostupné z: http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=6&sid=3a2abf71-316c-4636-b208-cb68ea8c6cde%40pdc-v-sessmgr02&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHNoaWImbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdGU%3d#AN=101729522&db=edo
21. FIORE, Mariantonietta, Demetris VRONTIS, Raffaele SILVESTRI a Francesco CONTò, 2016. Social Media and Societal Marketing: A Path for a Better Wine?. Journal of Promotion Management [online]. 22(2), 268-279 [cit. 2020-04-27]. DOI: 10.1080/10496491.2016.1121755. ISSN 1049-6491. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10496491.2016.1121755
22. FORBES, Sharon L., Steve GOODMAN a Rebecca DOLAN, 2015. Use of social media in the Australian and New Zealand wine industries. Journal of New Business Ideas & Trends [online]. 13(2), 1-14 [cit. 2020-04-19]. ISSN 14468212. Dostupné z: http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=4&sid=915cff45-0285-4561-9013-b0b046781358%40pdc-v-sessmgr04&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHNoaWImbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdGU%3d#AN=110380096&db=edo
23. GOH, Khim-yong, Cheng-suang HENG a Zhijie LIN, 2013. Social Media Brand Community and Consumer Behavior: Quantifying the Relative Impact of User-and Marketer-Generated Content. Information Systems Research [online]. 24(1), 88 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1287/isre.1120.0469. ISSN 10477047. Dostupné z: http://eds.a.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=3&sid=4c2b3d00-61a3-4021-995a-8afb359618bd%40sdc-v-sessmgr03&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHNoaWImbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdGU%3d#AN=edsjsr.42004271&db=edsjsr
24. GOOGLE TRENDS, 2020. Porovnání. In: GOOGLE TRENDS. Google [online]. Google Trends [cit. 2020-05-18]. Dostupné z: https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=wine,alcohol,beer
25. HALADA, Jan, ed., 2016. Marketingová komunikace a public relations: Výklad pojmů a teorie oboru [online]. Praha: Karolinum [cit. 2020-04-27]. ISBN 9788024631240. Dostupné z: https://www.cupress.cuni.cz/ink2_ext/index.jsp?include=podrobnosti&id=264832&jazyk=cs
26. HÁLEK, Vítězslav, 2017. Management a marketing. Hradec Králové: Vítězslav Hálek. ISBN 978-80-270-2439-1.
27. HAN, Bo a Chris MYERS, 2018. Perceptions of overuse, underuse, and change of use of a social media site: definition, measurement instrument, and their managerial impacts [online]. 37(3), 247-257 [cit. 2020-04-19]. DOI: 10.1080/0144929X.2018.1432687. ISSN 0144-929X. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0144929X.2018.1432687
28. HANNA, Richard, Andrew ROHM a Victoria L. CRITTENDEN, 2011. We’re all connected: The power of the social media ecosystem. Business Horizons. 54(3), 265-273. DOI: 10.1016/j.bushor.2011.01.007. ISSN 00076813. Dostupné také z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0007681311000243
29. HIGGINS, Lindsey M., Marianne McGarry WOLF a Mitchell J. WOLF, 2016. Wine on Facebook: A Look at Millennials’ Wine Information Search. Successful Social Media and Ecommerce Strategies in the Wine Industry [online]. New York: Palgrave Macmillan US, 13-29 [cit. 2020-05-13]. DOI: 10.1057/9781137602985_2. ISBN 978-1-349-88813-9. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1057/9781137602985_2
30. Historie a fakta: Historický vývoj vinařství v datech, n.d. In: Vína z Moravy, vína z Čech [online]. Brno: Vinařský fond [cit. 2020-03-17]. Dostupné z: https://www.wineofczechrepublic.cz/nase-vina/historie-a-fakta/vyvoj-vinarstvi/historicky-vyvoj-vinarstvi-v-datech.html
31. CHIRAN, A., Elena GîNDU, A. F. JITAREANU a Mădălina-Oana APETRE, 2015. Study on Promoting Companies Specialized in the Production of Wine From IA§I County (Romania) by Implementing Online Marketing (Case Study). Cercetari Agronomice in Moldova [online]. 47(4), 123-132 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1515/cerce-2015-0010. ISSN 2067-1865. Dostupné z: http://content.sciendo.com/view/journals/cerce/47/4/article-p123.xml
32. IQBAL, Mansoor, 2020. Instagram Revenue and Usage Statistics: 2020. Business of Apps [online]. Staines-upon-Thames: Business of Apps [cit. 2020-05-15]. Dostupné z: https://www.businessofapps.com/data/instagram-statistics/#1
33. JAWORSKI, Bernard, Richard LUTZ, Greg W. MARSHALL, Linda PRICE a Rajan VARADARAJAN, 2020. Definitions of Marketing. American Marketing Asociation [online]. Chicago: AMA [cit. 2020-05-03]. Dostupné z: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
34. KAPLAN, Andreas M. a Michael HAENLEIN, 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons [online]. 53(1), 59-68 [cit. 2020-04-09]. DOI: 10.1016/j.bushor.2009.09.003. ISSN 00076813. Dostupné z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0007681309001232
35. KEMP, Simon, 2020. Digital 2019: Global Internet Use Accelerates. We Are Social [online]. New York: We Are Social [cit. 2020-05-18]. Dostupné z: https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates
36. KOLB, Dani a Liz THACH, 2016. Analyzing German winery adoption of Web 2.0 and social media. Journal of Wine Research. 27(3), 226-241. DOI: 10.1080/09571264.2016.1190324. ISSN 0957-1264. Dostupné také z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09571264.2016.1190324
37. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
38. LEIGON, Bill, 2011. Grape/Wine Marketing with New Media and Return of the Boomer. Practical Winery & Vineyard Journal [online]. [cit. 2020-05-12]. Dostupné z: https://www.practicalwinerylibrary.com/?s=leigon+
39. LÓPEZ‐GUZMÁN, Tomás, Juan RODRÍGUEZ‐GARCÍA, Sandra SÁNCHEZ‐CAñIZARES a María JOSÉ LUJÁN‐GARCÍA, 2011. The development of wine tourism in Spain. International Journal of Wine Business Research [online]. 23(4), 374-386 [cit. 2020-05-18]. DOI: 10.1108/17511061111186523. ISSN 1751-1062. Dostupné z: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/17511061111186523/full/html
40. LORENZ, Jakub, 2020. Jak se daří jednotlivým sociálním sítí v České republice?. LinkedIn [online]. [cit. 2020-05-21]. Dostupné z: https://www.linkedin.com/pulse/jak-se-da%C5%99%C3%AD-jednotliv%C3%BDm-soci%C3%A1ln%C3%ADm-s%C3%ADt%C3%AD-v-%C4%8Desk%C3%A9-republice-jakub-lorenc
41. MÉTÉO FRANCE, 2020. Climat Nouvelle-Aquitaine. Météo France [online]. Paris [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: http://www.meteofrance.com/climat/france/nouvelle-aquitaine/regin09/normales
42. MOLINA, Arturo, Mar GÓMEZ, Belén GONZÁLEZ-DÍAZ a Águeda ESTEBAN, 2015. Market segmentation in wine tourism: strategies for wineries and destinations in Spain. Journal of Wine Research [online]. 26(3), 192-224 [cit. 2020-05-18]. DOI: 10.1080/09571264.2015.1051218. ISSN 0957-1264. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09571264.2015.1051218
43. NAIR, Mohan, 2011. Understanding and measuring the value of social media. Wiley Periodicals, Inc. 22(3), 45-51. DOI: 10.1002/jcaf.20674. ISSN 10448136. Dostupné také z: http://doi.wiley.com/10.1002/jcaf.20674
44. NEILSON, Leighann a Judith MADILL, 2014. Using winery web sites to attract wine tourists: an international comparison. International Journal of Wine Business Research [online]. 26(1), 2-26 [cit. 2020-03-18]. DOI: 10.1108/IJWBR-07-2012-0022. ISSN 1751-1062. Dostupné z: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJWBR-07-2012-0022/full/html
45. Our Story, b.r. Iab [online]. New York: Interactive Advertising Bureau [cit. 2020-05-21]. Dostupné z: https://www.iab.com/our-story/
46. PELET, Jean-Éric, Benoît LECAT, Jashim KHAN et al., 2017. Don’t believe the hype: a grounded exploratory six country wine purchasing study. Journal of Wine Research [online]. 28(2), 91-104 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1080/09571264.2017.1309644. ISSN 0957-1264. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09571264.2017.1309644
47. Press release, 2020. Pinterest Inc. [online]. San Francisco: Pinterest Inc. [cit. 2020-02-21]. Dostupné z: https://investor.pinterestinc.com/press-releases/press-releases-details/2020/Pinterest-Announces-Fourth-Quarter-and-Full-Year-2019-Results/default.aspx
48. REIFOVÁ, Irena, 2004. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. ISBN 80-717-8926-7.
49. SHORT, John, Ederyn WILLIAMS a Bruce CHRISTIE, 1976. The social psychology of telecommunications. 1. Hoboken, New Jersey: John Wiley and Sons. ISBN 0471015814.
50. SCHAU, Hope Jensen a Mary C. GILLY, 2003. We Are What We Post? Self-Presentation in Personal Web Space. Journal of Consumer Research [online]. 30(3), 385-404 [cit. 2020-05-10]. DOI: 10.1086/378616. ISSN 00935301.
51. Social media: statistics on the use by enterprises, 2020. Eurostat regional yearbook [online]. Eurostat [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.2785/1522. ISSN 2443-8219. Dostupné z: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Social_media_-_statistics_on_the_use_by_enterprises#Social_media.2C_a_business_paradigm_shift
52. STRICKLAND, Paul, 2013. The importance of social media technology of Yarra Valley wineries in Australia. New York: La Trobe University, 8 s. Dostupné také z: https://www.wine-economics.org/wp-content/uploads/2013/07/Strickland_Paul.pdf
53. SZOLNOKI, G., D. TAITS, M. NAGEL a A. FORTUNATO, 2014. Using social media in the wine business: An exploratory study from Germany. International Journal of Wine Business Research [online]. 26(2), 80-96 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1108/IJWBR-09-2013-0031. ISSN 17511070. Dostupné z: http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=8&sid=3a2abf71-316c-4636-b208-cb68ea8c6cde%40pdc-v-sessmgr02&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHNoaWImbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdGU%3d#AN=edselc.2-52.0-84902448999&db=edselc
54. SZOLNOKI, Gergely, Rebecca DOLAN, Sharon FORBES, Liz THACH a Steve GOODMAN, 2018. Using social media for consumer interaction: An international comparison of winery adoption and activity. Wine Economics and Policy [online]. 7(2), 109-119 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1016/j.wep.2018.07.001. ISSN 22129774. Dostupné z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S2212977418300486
55. ŠKORNIČKOVÁ, Eva, 2018. Co je GDPR a jak bude aplikováno v Česku. GDPR: Obecné nařízení o ochraně osobních údajů prakticky [online]. [cit. 2020-04-21]. Dostupné z: https://www.gdpr.cz/gdpr/co-je-gdpr/
56. ŠTĚDROŇ, Bohumír, Eva ČÁSLAVOVÁ, Miroslav FORET, Václav STŘÍTESKÝ a Jan ŠÍMA, 2018. Mezinárodní marketing. Vydání první. V Praze: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-441-4.
57. TERRANOVA, Tiziana a Joan DONOVAN, 2013. Occupy Social Networks: The Paradoxes of Using Corporate Social Media in Networked Movements. LOVINK, Geert a Miriam RASCH. Unlike Us Reader: Social Media Monopolies and Their Alternatives [online]. Amsterdam: Institute of Network Cultures, 296-311 [cit. 2020-05-08]. ISBN 978-90-818575-2-9. Dostupné z: https://networkcultures.org/?s=unlike+us+reader
58. THACH, Liz, Terry LEASE a Marieska BARTON, 2016. Exploring the impact of social media practices on wine sales in US wineries. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice [online]. 17(4), 272-283 [cit. 2020-05-14]. DOI: 10.1057/dddmp.2016.5. ISSN 17460166.
59. TOMAZIC, Tina, 2017. The Importance of Social Media from the Wine Marketing Perspective. Lex localis - Journal of Local Self-Government [online]. 15(4), 827-844 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.4335/15.4.827-844(2017). ISSN 1855-363X. Dostupné z: http://pub.lex-localis.info/index.php/LexLocalis/article/view/15.4.827-844(2017)
60. TSIMONIS, Georgios a Sergios DIMITRIADIS, 2014. Brand strategies in social media. Marketing Intelligence and Planning [online]. 32(3), 328-344 [cit. 2020-04-11]. DOI: 10.1108/MIP-04-2013-0056. ISSN 0263-4503. Dostupné z: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MIP-04-2013-0056/full/html
61. Územní teploty, 2020. Český hydrometeorologický ústav [online]. Praha [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: http://portal.chmi.cz/historicka-data/pocasi/uzemni-teploty
62. Vinaři: Vyhledat vinařství nebo vinný sklep, c2005-2018. Vína z Moravy, vína z Čech [online]. Brno: Vinařský fond [cit. 2020-05-16]. Dostupné z: https://www.wineofczechrepublic.cz/cesty-za-vinem/vinari.html
63. VOJTÍŠEK, Michal, 2017. Marketingová strategie vinařského spolku VOC Znojmo. Praha. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze. Vedoucí práce Přemysl Průša.
64. WUNSCH-VINCENT, Sacha a Graham VICKERY, 2007. Participative web: User-created content. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development.
65. YING, Lin, 2019. 10 Twitter Statistics Every Marketer Should Know in 2020: [Infographic]. Oberlo [online]. Vilnius: Oberlo [cit. 2020-04-27]. Dostupné z: https://www.oberlo.com/blog/twitter-statistics

Předběžná náplň práce
Sociální média se vedle popularity běžných uživatelů těší také rostoucímu zájmu ze strany komerční sféry. Využívání sociálních médií se liší mezi různými odvětvími i v závislosti na geografickém umístění, důležité pro všechny sektory je však pochopení, které platformy sociálních médií implementovat a jak je efektivně využívat. Vinařský obor má v tomto specifické postavení, neboť je často prezentován s důrazem na tradici. Rostoucí množství lidí vyhledává a sdílí informace o víně právě skrze sociální média, což má za následek proměnu i z podstaty konzervativního vinařského oboru. Jednotlivá vinařství si tak za účelem komunikace s potenciálním zákazníkem zakládají profily na platformách sociálních médií. Ačkoliv existují zahraniční výzkumy zabývající se mírou a způsobem využívání sociálních médií ve vinařském sektoru, v České republice se jedná o raritu. Cílem této diplomové práce je proto zmapovat současnou situaci a zjistit, jestli a jak česká vinařství využívají sociální média, a poté tyto výsledky zasadit do mezinárodní perspektivy za pomoci dostupné literatury. Pro tento účel bylo osloveno více než 650 vinařství ze všech vinařských regionů České republiky. Z 96 odpovědí vyplývá, že česká vinařství velkou měrou spoléhají na tradiční komunikační kanály, tedy na osobní komunikaci, e-mail a telefon, avšak adopce sociálních médií je v poměru s vinařstvími z Německa, Nového Zélandu či Austrálie vysoká. Česká vinařství hodnotí přítomnost na sociálních médiích jako důležitou, avšak vědomosti o možnostech, které jednotlivé platformy nabízí, se výrazně liší.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Social media has been getting more and more attention from common users as well as businesses. Although the level of social media adoption varies by sector and geographical location, all companies strive to understand which social media platforms adopt and how to effectively use them. There is a specific position for the winery sector, which is widely recognised as traditional. However, more and more people search for information, share information and purchase goods or services online, which made presence on social media inevitable even for wineries. There is a body of literature concerning wineries’ social media adoption and usage, however there is none of such kind to be found in the Czech Republic. Thus, this paper’s aim is to fill this gap and to find out to what extent do Czech wineries use social media and why. This paper investigates 96 responses from wineries from all regions of the Czech Republic. The evidence is that the common communication channels of Czech wineries are rather traditional, being it personal communication, email or phone. However, the level of social media adoption in comparison with Australia, Germany or New Zealand is rather high. Although Czech wineries value social media, there is a significant lack of knowledge in how to use them efficiently.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK