Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Začínající učitel mateřské školy
Název práce v češtině: Začínající učitel mateřské školy
Název v anglickém jazyce: Beginning teacher in kindergarten
Klíčová slova: podpora, adaptace, adaptační plán, začínající učitel MŠ
Klíčová slova anglicky: support, adaptation, adaptationing plan, beginning teacher in kindergarten
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.09.2019
Datum zadání: 05.09.2019
Datum a čas obhajoby: 04.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:22.04.2020
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: doc. PhDr. David Krámský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana
„O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
ANDRYS, Ondřej, 2018. Několik poznámek k podpoře začínajících učitelů. Řízení školy: Odborný měsíčník pro ředitele škol [online]. Praha: Wolters Kluwer, 20.6.2018, 2018(7-8/2018), 1 [cit. 2019-04-06]. Dostupné z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/casopis/rizeni-skoly/nekolik-poznamek-k-podpore-zacinajicich-ucitelu.m-4285.html
BRODSKÁ, Monika, 2018. Absolvent ve vaší škole. Řízení školy: Odborný měsíčník pro ředitele škol [online]. Praha: Wolters Kluwer, 20.6.2018, 2018(7-8/2018), 1 [cit. 2019-04-06]. Dostupné z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/casopis/rizeni-skoly/absolvent-ve-vasi-skole.m-4268.html
GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-85931-79-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
JUKLOVÁ, Kateřina, 2013. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 177 s. ISBN 978-80-7435-266-9.
LACINA, Lubor, Petr ROZMAHEL a Jitka KOMINÁCKÁ, 2016. Příručka mentoringu: Posilování mentorských kapacit pedagogů. Brno: Barrister & Principal, 201 s. ISBN 978-80-7485-067-7.
PETRÁŠOVÁ, Marta Anna, Ilona PRAUSOVÁ a Zdeněk ŠTĚPÁNEK, 2014. Mentorink - forma podpory nové generace. 1. Praha: Portál, 160 s. ISBN 978-80-262-0625-5.
SYSLOVÁ, Zora, Saša DOBROVOLNÁ, Lucie GŮZOVÁ, et al., 2015. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-7881-9.
ŠIKÝŘ, Martin, 2012. Personalistika pro manažery a personalisty. Praha: Grada Publishing, 208 s. ISBN 978-80-247-4151-2.
TĚTHALOVÁ, Marie, 2015. Mentor může posílit naše profesní sebevědomí. Informatorium 3 - 8: Časopis pro mateřské školy a školní družiny. Praha: Portál, XXII.(2), 8 -9. ISSN 1210-7506.
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá adaptací a podporou začínajících učitelů MŠ. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku adaptačního období. Seznamuje s projektem SYPO. Praktická část je realizována formou rozhovorů se začínajícími učiteli a řediteli vybraných mateřských škol v Ústeckém kraji. Výsledkem je zhodnocení a porovnání očekávané podpory a podpory skutečné. V závěru práce je zhodnocení adaptace začínajících učitelů a zpracování návrhu na adaptační plán.
Cíl práce: Cílem práce je zjištění míry podpory začínajících učitelů a její kvalita ve vybraných mateřských školách, kde vyučují učitelé s praxí menší než dva roky. A následné porovnání s výsledky celorepublikového šetření v rámci projektu SYPO.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK