Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postoje Generace Z k luxusním módním značkám na území České republiky
Název práce v češtině: Postoje Generace Z k luxusním módním značkám na území České republiky
Název v anglickém jazyce: The Generation Z Attitudes to Luxury Fashion Brands in the Czech Republic
Klíčová slova: Generace Z, Luxusní móda, Česká republika, Pařížská ulice, Marketing luxusních značek, Exkluzivita, Love brand, Postoj
Klíčová slova anglicky: Generation Z, High Fashion, Czech Republic, Pařížská Steet, Luxury Brands Marketing, Exclusivity, Love Brand, Attitude
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.07.2019
Datum zadání: 17.07.2019
Datum a čas obhajoby: 23.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 23.09.2020
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
CARTER, Daniel. Hustle and Brand: The Sociotechnical Shaping of Influence. Social Media + Society [online]. 2016, 8. 9. 2016, 12 [cit. 2020-07-29]. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/2056305116666305
CRESWELL, John W. Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions. Kalifornská univerzita: SAGE Publications, 1998. ISBN 9780761901433.
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 9788024630755.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HOŘEJŠÍ, Bronislava, Jana SOUKUPOVÁ, Libuše MACÁKOVÁ, Jindřich SOUKUP. Mikroekonomie. 5. vyd. Praha: Management Press, 2011, 576 s. ISBN 978- 80-7621-218-5
HRUBÁ, Věra. Tvůrci světové módy. Plzeň. Nava, 2000. ISBN 80-7211-040-3.
CHEVALIER, Michel a Gérald MAZZALOVO. Luxury Brand Management: A World of Priviledge. 2. vyd. Singapore: John Wiley & Sons, 2012. 400 s. ISBN 978-1-118- 17176-9
KÁBRT, Jan. Latinsko-český slovník. 1. vyd. Praha: Leda, 2000, 575 s. ISBN 80- 85927-82-9
KAPFERER, Jean-Noël. a Vincent BASTIEN. The Luxury Strategy: Break the Rules of Marketing to Build Luxury Brands. Philadelphia: Kogan Page, 2009. ISBN 978-0-7494–5477-7.
KOTLER, Philip. Marketing Management: Analýza, plánování, využití, kontrola. Přeložil Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka. 9. vyd. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 80-7169-600-5
KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER. Marketing Management. Přeložili Štěpánka Černá, Viktor Faktor, Ing. Tomáš Juppa. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5
KYBALOVÁ, Ludmila. Doba turnýry a secese. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2006. Dějiny odívání. ISBN 80-7106-142-5.
KYBALOVÁ, Ludmila. Od "zlatých dvacátých" po Diora. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2009. Dějiny odívání. ISBN 978-80-7106-149-6.
MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda: průvodce dějinami módy 20. století. Praha: Brána, 2012. ISBN 978-80-7243-608-8.
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. University of New South Wales Press. Sydney 2014.
OKONKWO, Uche. Luxury Fashion Branding: Trends, Tactics, Techniques. 2007. Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2007. ISBN 978-0-230-52167-4.
RANGA, Mamta a SHRAMA, Deepti. Ifluencer Markting: A Marketing Tool in the Age of Social Media. Abhinav International Monthly Refereed Journal of Research in Management & Technology [online]. Published by: Abhinav Publication, 2014, srpen 2014, 3(8), 21 [cit. 2020-07-29]. ISSN ISSN-2320-0073. Dostupné z: https://pdfs.semanticscholar.org/13e7/35aa017d15e76a658821acb5baf71cf93deb.pdf
SCHROEDER, Jonathan, Miriam SALZER-MÖRLING, Søren ASKEGAARD. Brand Culture. 1. vyd. New York: Routledge, 2006, 216 s. ISBN 0-415-35598-2
SIMMEL, Georg. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje. Vyd. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. Klas (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-59-8.
TUNGATE, Mark. Fashion Brands, 2. vyd. Londýn: Kogan Page, 2008. 264 s. ISBN 978-0-7494-5305-3
WEST, M. What Manufacturers Need to Know About Generation Z. Manufacturing Engineering. 2014. 153(01). s. 168.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi a komunikačními aktivitami luxusních módních značek. Ty pak dává do kontextu nákupního chování a životních postojů nejmladší Generace Z, přezdívané jako internetová generace, na území České republiky. Text je členěn do dvou hlavních částí.
První z částí si klade za cíl proniknout pod povrch komunikačních strategií světových luxusních módních značek, vymezit pojmy luxus a luxusní móda, popsat Generaci Z a její specifika, zejména v kontextu nákupního chování. Dále se práce zaměřuje na popsání nákupních možností luxusní módy na území České republiky, přičemž hlavní důraz je kladen na pražskou Pařížskou ulici. Část je věnována i nastínění pozadí vzniku v textu zmiňovaných luxusních módních značek.
Druhá, praktická, část poukazuje na důvody volby kvalitativního výzkumu pro naplnění cílů bakalářské práce, stanovuje výzkumné metody, cíle, soubor a kýžené okruhy otázek. Analytická část se posléze zaměřuje na vybrané respondenty, kteří splňují podmínky výzkumu – rokem narození spadají pod Generace Z a jsou vlastníky produktu luxusních módních firem, a interpretuje jejich zkušenosti týkající se vlastněného luxusního módního zboží, postoje k luxusní módě, emoce spojené s nákupem luxusních módních produktů a loajalitu ke značce. Práce nevyvozuje žádné obecně platné závěry, nýbrž se snaží nalézt nová témata, která pojí současnou nejmladší generaci a luxusní módní firmy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis addresses marketing strategies and communication activities of luxury fashion brands. Those are analysed in a context of Generation Z (also known as internet generation), their shopping habits and attitude towards shopping in the Czech Republic. This paper is divided into two main sections.
The first one aims to look deep into luxury fashion brands communication strategies, to define terms such as luxury and luxury fashion, also to describe Generation Z and its specifics with respect to their shopping behaviour. Furthermore, the paper focuses on describing luxury fashion products shopping opportunities in the Czech Republic, with emphasis on the Prague’s Pařížská Street. One section is also dedicated to outlining the origin of luxury brands mentioned in the text.
The second, practical, section identifies reasons for applying qualitative research to fulfil the goals of this bachelor thesis, it defines research methods, goals, and the main topics of asked questions. The analytic part then focuses on selected respondents who meet set conditions of the research (being a member of Generation Z and ownership of luxury fashion product) and interprets their experience with regards to the owned luxury fashion product, attitude towards luxury fashion, emotions stemming from a purchase of luxury fashion items and their brand loyalty. This paper does not deduce any universal conclusions but aims to discover new topics which influence and define the youngest generation and luxury fashion brands.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK