Analýza korporátních CSR projektů zaměřených na sebedůvěru zákazníka
Název práce v češtině: | Analýza korporátních CSR projektů zaměřených na sebedůvěru zákazníka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of corporate CSR projects with emphasys on customer self-esteem |
Klíčová slova: | Sociální zodpovědnost, CSR, korporátní firmy, Needscope model, sebevědomí, mentální zdraví, analýza |
Klíčová slova anglicky: | Social responsibility, CSR, corporate companies, Needscope model, self-esteem, mental health, analysis |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.07.2019 |
Datum zadání: | 16.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 23.09.2020 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.09.2020 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
Aakerová, J. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 34(3), 347-356. doi:10.2307/3151897
DAVYDOV, Andrey & SKORBATYUK, Olga. (2015). From Carl Gustav Jung’s archetypesof the collective unconscious to individual archetypal patterns 10.13140/RG.2.1.4790.1204. Ferrell, O. C., & Hartline, M. D. (2010). Marketing Strategy (5th ed.). South-Western. Fotr, J. (2012). Tvorba strategie a strategické plánování. Grada. Friedman, M. (1970) The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits. New York Times Magazine, 13 September 1970, 122-126. Jakubíková, D. (2013). Strategický marketing – Strategie a trendy (2., rozšířené vydání). Grada. Kim, S. (srpen2016). The Process Model of Corporate Social Responsibility (CSR) Communication. Springer Science + Business Media Dordrecht. http://www.com.cuhk.edu.hk/images/content_people/publication/sora-journal-2018-csr.pdf Trnková, J. (2004). SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM kompletní průvodce tématem & závěry z průzkumu v ČR. European Business Campaign for Corporate Social Responsibility., 7–10. https://web.archive.org/web/20070206021239/http://www.blf.cz/csr/cz/vyzkum.pdf |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce si bere za cíl analyzovat CSR projekty firem, které se zaměřují
na sebedůvěru či obecně duševní zdraví svého zákazníka. Korporátní společenská odpovědnost je novým, avšak stále rostoucím nástrojem firemní komunikace a lze očekávat, že se během dalších 20 let stane standardem. Téma duševního zdraví je otevíráno ve veřejné diskusi nově a po dlouhou dobu se jednalo o tabu. Firmy tak musí přistupovat k problematice opatrně. Nevhodně nastavená komunikace společenských témat může totiž mít až devastační vliv. Tato práce se snaží zanalyzovat jednotlivé projekty kvalitativně pomoci Needscope modelu a porovnat je mezi sebou. Pro účely práce byly vybrány tři firmy ze sektoru, který se zaměřuje na péči o tělo a kosmetiku. Jsou jimi konkrétně Dove, RIA a Gillette. Ačkoliv tyto firmy obchodují ve stejném sektoru, jejich pojetí společenské odpovědnosti se značně liší a stejně tak jejich cílová skupina. Komparace projektů uvádí následně i diskusi, proč se firmy rozhodují pro projekty CSR ze sociální oblasti a zda můžeme měřit jejich případný úspěch či neúspěch. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main goal of this thesis is to analyse corporate CSR campaigns, which emphasise costumer self-esteem, or more broadly mental health of its customers. Corporate social responsibility is new but steadily increasingly popular corporate communication tool a is
to be expected that in next 20 years it will become a standard. Mental health is still a sensitive subject and a new topic in a public discussion which was for many years considered as a taboo. Companies thus must approach the topic in a sensitive manner. Insensitively managed communion on social topics could potentially have a destructive effect. This thesis analyses and compares chosen projects using a Needscope model, which is a tool for qualitative research. Three beauty and skin care companies were chosen for the purpose of the thesis – Dove, RIA and Gillette. Although businesses of those are in a same field their approach to social responsibility significantly differs similarly to their target group. The paper also includes a discussion about motives of those companies to use such campaigns, mainly those focused on social issues and if it is possible to measure its success. |