Národní brandingová strategie Německa
Název práce v češtině: | Národní brandingová strategie Německa |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | National branding strategy of Germany |
Klíčová slova: | Nation branding, brand management, mezinárodní reputace, národní značka, Německo, konkurenceschopnost států, mezinárodní vztahy |
Klíčová slova anglicky: | Nation branding, brand management, international reputation, nation brand, Germany, competitivness of states, international relations. |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Štěpán Soukeník, M.A., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.07.2019 |
Datum zadání: | 16.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2020 |
Oponenti: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
ANHOLT, Simon, 1998. Nation-brands of the twenty-one century. Journal of Brand
Management. Londýn: Palgrave, s. 395 - 406. ANHOLT, Simon, 2007. Competitive Identity (The New Brand Management for Nations, Cities and Regions). New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978-0230500280. ANHOLT, Simon, 2010. Places: Identity, Image and Reputation. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 9780230627727. ARONCZYK, Melissa, 2013. Branding the Nation, The Global Business of National Identity. New York: Oxford University Press. ISBN 9780199752164. BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978- 80-87500-01-9. BERGSIEGER, Hilary B. National Pride and Prejudice: The Case of Germany. KAROLEWSKI, Ireneusz Pawel a Andrzej Marcin SUSZYCKI. Multiplicity of Nationalism in Contemporary Europe. Meryland: Lexington Books, 2010, s. 151-173. ISBN 9780739123072 CULTIP, Scott, Allen CENTER a Glen. BROOM, 2006. Effective Public Relations. Pearson Prentice Hall. ISBN 9780130082008 DINNIE, Keith, 2008. Nation branding. Concepts, issues, practice. London: ButterworthHeinemann. ISBN 978-0-7506-8349-4. FAN, Ying, 2008. Soft power: Power of attraction or confusion?. Place Branding and Public Diplomacy. Londýn: Palgrave Macmillan, s. 147-158. FELKNEROVÁ, Petra. Nation Branding as a Soft Power Building Tool. The Case of Germany. Praha, 2014. 105 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut politologických studií. Katedra mezinárodních vztahů. Vedoucí diplomové práce Mgr. Eliška Tomalová, Ph.D. HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public Relations. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-2475022- 4. 56 HEJLOVÁ, Denisa, 2017. Public Relations. Praha. Habilitační práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd. HÜLSSE, Reiner, 2007. German Foreign Image Policy. The Logic of Attractivness. In: Připraveno pro 48. roč. konference Annual Convention of the International Studies Association (ISA). Chicago: ISA. HÜLSSE, Reiner, 2009. The Catwalk Power: Germany’s new foreign image policy. Journal of International Relations and Development. Londýn: Palgrave Macmillan, s. 293–316. JAFFE, Eugene a Israel NEBENZAHL, 2006. National Image & Competitive Advantage: The Theory and Practice of Place Branding. Copenhagen Business School Press. ISBN 9788763001724. JOBBER, David, 2004. Principles and Practice of Marketing. Velká Británie: McGraw-Hill. ISBN: ISBN 9781526847232. KANEVA, Nadia, 2011. Nation Branding: Toward an Agenda for Critical Research. Iternational Journal of Communication. Annenberg: USC Annenberg Press, s. 117–141. KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3. KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3. KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, dvanáctá edice, 2015. Marketing: An Introduction. Edinburgh: Pearsons Education Limited. ISBN 9780133451276. LYNCH, Joanne a Leslie DE CHERNATONY, 2004. The power of emotion: Brand communication in business-to-business markets. Brand Management. Birmingham: Henry Stewart Publications , s. 403-419. MARIA-IRINA, Anna a Andrei ANCA-GEORGIANA, 2018. Nation Branding and Tourism. Case Study: Croatia. Research Gate. NYE, Joseph, 2004a. Soft Power. The Means To Success in World Politics. New York: Public Affairs. ISBN 978-1-58648-306-7. 57 OLINS, Wally, 2014. Brand New: The Shapes of Brands to Come. London: Thames & Hudson. ISBN 9780500291399. PETERKOVÁ, Jana, 2006. Veřejná diplomacie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství. ISBN 978-80-7380-125-0. PLESNÍKOVÁ, Martina. Nation branding jako instrument veřejné diplomacie. Praha, 2019. 45 s. Bakalářská práce práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra marketingové komunikace a public relations. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. SCHULTE, Karl-Sebastian, 2000. Auswärtige Kulturpolitik im politischen System der Bundesrepublik. Berlin: VWF. ISBN 9783897002388. TOMALOVÁ, Eliška, 2008. Kulturní diplomacie. Francouzská zkušenost. Praha: IRR. ISBN 978-80-86506-73-9. WALSH, Gianfranco a Klaus-Peter WIEDMANN, 2008. Branding Germany – Managing internal and external country reputation. DINNIE, Keith. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford: Elsevier Ltd., s. 154-158. ISBN: 978-0-7506-8349-4. WOOD, Steve, 2017. Rebranding the Nation: Germany’s Image Politics. International Politics. Macmillan Publishers Ltd 2017, s. 161-181. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se soustředí na koncept nation brandingu a jeho konkrétní uplatnění
v Německu. Nation branding vzniknul poměrně nedávno z myšlenky, že státy si stejně jako komerční subjekty mohou budovat a řídit svou značku. Jedná se tedy o odvětví, které zasahuje do mnoha oborů, jako například marketing, public relations, mezinárodní vztahy a veřejná a kulturní diplomacie, ze kterých čerpá poznatky. Přestože se jedná o mladý koncept, existují již v rámci nation brandingu ucelené teorie a strategické postupy. Mnoho států v současnosti využívá tyto postupy a nástroje nation brandingu ke stavění, řízení a komunikování své image a reputace na mezinárodním trhu. První část této práce se zabývá teoretickým rámcem nation brandingu. Krátce shrnuje jeho historii, jeho ukotvení v ostatních oborech sociálních věd, snaží se jej definovat a nastínit již existující postupy při řízení národní značky. Druhá část práce má za cíl předvést fungování nation brandingu v praxi na případu národní značky Německa. Obsahuje analýzu německé nation brandingové strategie a popisuje jednotlivé způsoby a nástroje, které Německo k budování a komunikaci své značky využívá. Dále identifikuje, co je pro německou strategii charakteristické a diskutuje roli nation brandingu v řízení mezinárodní reputace Německa. Druhá část práce vychází z teoretických poznatků v první části práce. Závěr krátce shrnuje poznatky, ke kterým práce došla a odpovídá na stanovené výzkumné otázky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis focuses on the concept of nation branding and its specific application in
Germany. Nation branding developed rather recently from the idea that states can build and manage their brand same as commercial subjects. It is therefore a concept that extends to many other fields, such as marketing, public relations, international relations and public and cultural diplomacy, from which it draws knowledge. Even though it is a young field, nation branding already created complex theories and strategic procedures. Lot of states currently use these procedures and nation branding tools to build, manage and communicate their image and reputation on the global market. The first part of this thesis handles the theoretical framework of nation branding. It shortly sums up its history, its roots in other social science fields, it tries to define nation branding and outline the existing procedures. The second part of this thesis aims on showcasing the practical functioning of nation branding on the case of nation brand Germany. It contains an analysis of the German nation branding strategy and it describes the ways and tools that Germany uses for building and communicating its brand. Further it identifies the characteristics of the German brand and it discusses the role of nation branding in global reputation management. The second part of the thesis uses the theoretical framework outlined in the first part. The conclusion shortly sums up the main findings and answers the research questions. |