Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití personal brandingu v oblasti umění: Případová studie Andy Warhol
Název práce v češtině: Využití personal brandingu v oblasti umění: Případová studie Andy Warhol
Název v anglickém jazyce: The usage of personal branding in art: Case study Andy Warhol
Klíčová slova: Andy Warhol, osobní značka, personal branding, pop art, Továrna, umění, 20. století,
Klíčová slova anglicky: Andy Warhol, art, Factory, personal brand, personal branding, pop art, 20th century
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.07.2019
Datum zadání: 16.07.2019
Datum a čas obhajoby: 25.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2020
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. AIREY, David. Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities.
Berkeley: New Riders, 2010. ISBN 978-0-321-66076-3.
2. BLANCHÉ, Ulrich. Banksy: Urban Art in a Material World. Marburg: Tectum
Wissenschaftsverlag, 2016. ISBN 978-3-8288-6357-6.
3. BLUTTAL, Steven, Dave HICKEY a Julia HASTING. Andy Warhol "giant size". Mini
format. London: Phaidon Press, [2018]. ISBN 978-0-7148-7730-3.
4. BUGLER, Caroline, Ann KRAMER, Marcus WEEKS, Maud WHATLEY a Iain
ZACZEK. Kniha umění. Praha: Knižní klub, 2018. Universum (Knižní klub). ISBN
978-80-242-5936-9.
5. HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie
oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN
9788024630755.
6. HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-
6.
7. HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015, s. 166. Expert
(Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
8. HERRERA, Hayden. FRIDA: The biography of Frida Kahlo. London: Bloomsbury
Publishing, 2018. ISBN 978-1-5266-0531-3.
9. HOLMES, Su a Sean REDMOND, ed. Framing celebrity: new directions in celebrity
culture [online]. New York: Routledge, 2006 [cit. 2019-12-23]. ISBN 978-041-5377-
102. Dostupné z:
https://books.google.cz/books?id=QbCNJZZrj24C&printsec=frontcover&redir_esc=y
#v=onepage&q&f=false
10. INGRAM, Catherine. Seznamte se: Warhol. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-
5559-5.
71
11. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd.
Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
12. JANES, Karen Hosack, Ian CHILVERS a Iain ZACZEK. Slavné obrazy: mistrovská
díla v souvislostech. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group).
ISBN 978-80-7617-785-7.
13. JONES, Barry. Dictionary of World Biography. Fourth ed. Acton: ANU Press, 2017.
ISBN 9781760461263.
14. KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří lidé
budují značku, která jim zajistí úspěch. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-
7261-234-5.
15. KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada).
ISBN 978-80-247-1481-3.
16. KETTENMANN, Andrea. Frida Kahlo: 1907-1954 : utrpení a vášeň. Praha: Slovart,
c2010. ISBN 978-80-7391-385-4.
17. KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SUANDERS a Gary
ARMSTRONG. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN
978-80-247-1545-2.
18. LEVINE, Michael. A branded world: adventures in public relations and the creation of
superbrands. Hoboken, N.J.: J. Wiley, c2003. ISBN 978-0471263661
19. LINDAUER, Margaret A. Devouring Frida: the art history and popular celebrity of
Frida Kahlo. Hanover: University Press of New England, c1999. ISBN 08-195-6347-
1.
20. MONTOYA, Peter a Tim VANDEHEY. The Brand Called You:: The Ultimate BrandBuilding and Business Development Handbook to Transform Anyone into an
Indispensable Personal Brand. Personal Branding Press, 2003. ISBN 978-0967450650.
72
21. RAMPERSAD, Hubert K. Authentic personal brand coaching: entrepreneurial
leadership brand coaching for sustainable high performance. Charlotte, NC:
Information Age Publishing, [2015]. ISBN 978-168-1230-214.
22. RATCLIFF, Carter. The Fate Of A Gesture:: Jackson Pollock And Postwar American
Art. New York: Routledge, 2019. ISBN 978-0-367-29210-2.
23. ROSENFELD, Daniel. European painting and sculpture, ca. 1770-1937, in the
Museum of Art, Rhode Island School of Design [online]. Providence, R.I.: The
Museum, 1991 [cit. 2019-12-22]. ISBN 978-091-1517-552.
24. SHORR, O'Sullivan Catherine. Your Fifteen Minutes Are Up [online]. New York:
Open Road Media, 2015 [cit. 2020-02-29]. ISBN 9781504010535. Dostupné z:
https://books.google.cz/books?id=DakwCgAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&so
urce=gbs_atb#v=onepage&q&f=false
25. SOUTER, Gerry. Frida Kahlo. New York: Parkstone Press, 2011. ISBN 978-1-78042-
292-3.
26. STĘPIEŃ, Justyna. British Pop Art and Postmodernism. Newcastle upon Tyne:
Cambridge Scholars Publishing, 2015. ISBN 978-1-4438-7595-0.
27. TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha:
Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
28. THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné
zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Zlín: Kniha Zlin, 2017. Tema
(Kniha Zlin). ISBN 978-80-87162-58-3.
29. VAN KRIEKEN, Robert. Celebrity society. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-
203-11634-0.
30. VIOLET, Ultra. Má léta s Andy Warholem: jedinečné svědectví o nevšedním životě.
Vyd. 2., (V Euromedia Group 1.). V Praze: Ikar, 2006. ISBN 80-249-0734-8.
31. WARHOL, Andy. Od A k B a zase zpátky, aneb, Filosofie Andyho Warhola. Praha:
Argo, 2015. ISBN 978-80-257-1423-2.
73
32. WOLF, Reva a Wayne KOESTENBAUM, GOLDSMITH, Kenneth, ed. I'll Be Your
Mirror: The Selected Andy Warhol Interviews. New York: Carroll & Graf Publishers,
2004. ISBN 978-0-7867-1364-6.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá fenoménem personal brandingu a jeho využívání v marketingu
umění se zaměřením na osobní značku Andyho Warhola. V teoretické části jsou, kromě definic
pojmů souvisejících s praktickou částí práce, také popsány výhody a nevýhody personal
brandingu, postup tvorby personal brandu a také výběr výtvarných umělců, kteří zajímavým
způsobem pracovali s osobní značkou. Praktická část je obsahovou analýzou širokého spektra
informačních zdrojů popisující život, osobu i dílo Andyho Warhola, jejímž cílem bylo popsat
vnímání a budování umělcovy osobní značky. Z práce vyplývá, že Warhol uměl využít
příležitostí pro budování své značky, znalostí z oblastí americké kultury, životního stylu a kultu
celebrit a také si uvědomoval nutnost sebepropagace a sílu médií, kterých pro budování své
značky často využíval. V práci je dále mimo jiné rozebrán nesoulad Warholovy značky
s reálnou osobností umělce, budování image své i pracovního místa Factory nebo využívání
celebrity endorsementu. Warhol aplikoval marketingové nástroje včetně personal brandingu
s cílem rozšíření povědomí o své osobě, k celebritizaci osob v jeho okolí i ke zbohatnutí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the phenomenon of personal branding and its use in the
marketing of art. Main part of the thesis is focused on Andy Warhol's personal brand. In the
theoretical part, in addition to the definitions of terms related to the practical part of the work,
the advantages and disadvantages of personal branding, the process of creating of a personal
brand are described and a brief list of artists using the personal brand is included. The practical
part consists of a content analysis of a wide range of information sources describing the life,
personality, and work of Andy Warhol. The aim of the analysis is to describe the perception
and building of the artist's personal brand. The thesis shows that Warhol was able to take
advantage of his branding opportunities, to use knowledge of American culture, lifestyle, and
celebrity culture, and that he was aware of the need for self-promotion and the power of the
media, which he often used to build his personal brand. The thesis also discusses, inter alia, the
incompatibility of Warhol's brand with the real personality of the artist, the building process of
his image and image of his working place called Factory, and the usage of celebrity
endorsement. Warhol applied marketing tools, including personal branding, to raise awareness
of his persona, for celebritization of other people and to get rich.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK