Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jak staří lidé vnímají vyobrazení stáří/starých lidí v kampaních neziskových organizací pro seniory
Název práce v češtině: Jak staří lidé vnímají vyobrazení stáří/starých lidí v kampaních neziskových organizací pro seniory
Název v anglickém jazyce: How old people perceive representation of old age/old people in non-profit organization’s campaigns focused on old people
Klíčová slova: Stáří, senioři, stereotypy, ageismus, neziskové organizace pro seniory, reklama
Klíčová slova anglicky: Old age, old people, stereotypes, ageism, non-profit organizations for old people, advertising
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.07.2019
Datum zadání: 16.07.2019
Datum a čas obhajoby: 23.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 23.09.2020
Oponenti: Mgr. Ing. Marek Vranka
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Agelessness – definition of agelessness by The Free Dictionary. (2003). Dictionary, Encyclopedia and Thesaurus – The Free Dictionary [online]. Copyright © [cit. 08.07.2020]. Dostupné z: https://www.thefreedictionary.com/agelessness
APPEL, Markus; WEBER, Silvana. (2017). Do mass mediated stereotypes harm members of negatively stereotyped groups? A meta-analytical review on media-generated stereotype threat and stereotype lift. Communication Research, 0093650217715543.
Bude reklamě věk vadit? - Marketing & Media. (2004). Marketing & Media - Nejlepší web o komerční komunikaci [online]. 1 [cit. 2020-07-11]. Dostupné z: https://mam.cz/zpravy/2004-01/bude-reklame-vek-vadit/
ČEVELA, Rostislav, and Libuše ČELEDOVÁ. (2014). Sociální Gerontologie: Východiska Ke Zdravotní Politice A Podpoře Zdraví Ve Stáří. Praha: Grada.
DAŇHELOVÁ, Šárka, (2004). Cílová skupina seniorů a její zvyklosti. Marketingové noviny [online]. 1 [cit. 2020-07-31]. Dostupné z: http://www.marketingovenoviny.cz/marketing_1941/
Darujme radost, kde je samota | Darujme.cz. (2019). Darujme.cz - Darujme.cz [online]. Dostupné z: https://www.darujme.cz/projekt/1201731
DUDUCIUC, Alina. (2016). STUDENTS’ STEREOTYPES ON AGEING AND THE USE OF ELDERLY PEOPLE IN ADVERTISING / STUDENTS’ STEREOTYPES ON AGEING AND THE USE OF ELDERLY PEOPLE IN ADVERTISING1. Euromentor Journal – Studies about education / Euromentor Journal - Studies about education [online]. (03), 59-71 [cit. 2020-07-07]. ISSN 20677839.
EDSTRÖM, Maria. (2018). Visibility patterns of gendered ageism in the media buzz: a study of the representation of gender and age over three decades. Feminist Media Studies [online]. 18(1), 77-93 [cit. 2020-07-07]. DOI: 10.1080/14680777.2018.1409989. ISSN 14680777.
Elpida: Nemít každej den stejnej | Národní galerie reklamy. (2017) [online]. Copyright © [cit. 25.07.2020]. Dostupné z: http://galeriereklamy.mediar.cz/reklama/elpida-nemit-kazdej-den-stejnej/
Elpida pro seniory | Elpida. (2020). Elpida pro seniory | Elpida [online]. Dostupné z: https://www.elpida.cz/
Elpida pro seniory, (2017). Elpida – nemít každej den stejnej, Youtube video. [cit. 2020-07-25]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=ByFKbL500hY&feature=emb_logo
HAŠKOVCOVÁ, Helena. (2010). Fenomén Stáří. Vyd. 2., podstatně přeprac. a dopl. Praha: Havlíček Brain Team.
HROZENSKÁ, Martina, and Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. (2013). Sociální Péče O Seniory. Praha: Grada.
HEJZLAROVÁ, Eva. (2018). Typy analýz v kvalitativním výzkumu [online prezentace]. [cit. 2020-07-27]. Dostupné z: https://dl1.cuni.cz/pluginfile.php/505600/mod_resource/content/1/09_Typy%20anal%C3%BDz_2018.pdf
HENZLEROVÁ, Eva. (2019). Co přinesla minulá sčítání. Statistika & my [online]. 1 [cit. 2020-06-19]. Dostupné z: https://www.statistikaamy.cz/2019/11/co-prinesla-minula-scitani/
Hloubkový rozhovor, Expertní rozhovor | Marketingový výzkum a analýza dat - STEM/MARK. (2020). Marketingový výzkum a analýza dat - STEM/MARK | STEM/MARK je full-service agentura, která se od roku 1994 zaměřuje na marketingové výzkumy. Poskytujeme kompletní služby pro klienty z nejrůznějších oborů. [online]. Copyright © STEM [cit. 26.07.2020]. Dostupné z: https://www.stemmark.cz/encyklopedie-hloubkovy-rozhovor-expertni-rozhovor/
CHODOUNSKÁ, Helena. (2017). Stáří je stále delší část života. Statistika & my [online]. Praha, [cit. 2020-06-25]. Dostupné z: https://www.statistikaamy.cz/2017/04/stari-je-stale-delsi-cast-zivota/n
Kafesbabi. (2020). In: Facebook [online]. Copyright © [cit. 06.07.2020]. Dostupné z: https://www.facebook.com/kafesbabi/
Kvalitativní výzkum. (2019). ppm factum research [online]. Copyright © ppm factum a.s. [cit. 26.07.2020]. Dostupné z: https://www.factum.cz/sluzby-kvalitativni-vyzkum/
Kvalitativní výzkum, zpracování kvalitativních dat, kódování - Úvod. (2020). Kvalitativní výzkum, zpracování kvalitativních dat, kódování - Úvod [online]. Copyright © [cit. 26.07.2020]. Dostupné z: http://www.petrafejtkova.cz/
KŘESŤANOVÁ, Jana. (2018). Osob ve věku 65 a více let bylo poprvé více než 2 miliony. Statistika & my [online]. 1 [cit. 2020-06-19]. Dostupné z: https://www.statistikaamy.cz/2018/05/osob-ve-veku-65-a-vice-let-bylo-poprve-vice-nez-2-miliony/
KULLAŠOVÁ, Monika, (2010). Role médií v prezentaci seniorů ve společnosti. Diplomová práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí práce Mgr. Pavla Valachová, Ph.D.
LIPPMANN, Walter. (2015). Veřejné mínění. Přeložil Ladislav KÖPPL. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0939-3.
MALÍKOVÁ, Eva. (2020). Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2030-7.
MCQUAIL, Denis. (2007). Úvod do teorie masové komunikace / Denis McQuail ; [z anglického originálu ... přeložili Jan Jirák a Marcel Kabát ; s českou předmluvou Jana Jiráka]. ISBN 9788073673383.
MERTEN, Klaus. Typologie metod obsahové analýzy [online]. [cit. 2020-07-26] Dostupné z: http://web.ff.cuni.cz/~rada/taoa/~RTFverze/METOBSAN.rtf
Nezisková organizace | Mezi námi, o.p.s. | Praha 4. (2020). Nezisková organizace | Mezi námi, o.p.s. | Praha 4 [online]. Copyright © [cit. 06.07.2020]. Dostupné z: https://www.mezi-nami.cz/
O IKEA Group - IKEA. (2020). IKEA.com – International homepage – IKEA [online]. Dostupné z: https://www.ikea.com/cz/cs/this-is-ikea/about-us/
Očekávaný vývoj průměrného věku obyvatel do roku 2101. Český statistický úřad (2018). [online]. [cit. 2020-06-25]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/ocekavany_vyvoj_prumerneho_veku_obyvatel_do_roku_2101
Odbor statistiky obyvatelstva. (2019). Proměny věkového složení obyvatelstva [online]. In: Praha, s. 49 [cit. 2020-06-25]. Dostupné z: https://www.czso.cz/documents/10180/92011146/13015819a.pdf/1ef6814b-50bc-47d2-a63b-4781849d9e83?version=1.2
ONDRUŠOVÁ, Jiřina. (2011). Stáří A Smysl Života: Východiska Ke Zdravotní Politice A Podpoře Zdraví Ve Stáří. Praha: Karolinum.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. (2008). Obraz seniorů a stáří v českých médiích aneb přispívají mediální obsahy k vytváření věkově inkluzivní společnosti. Média a text II, 196-208.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBIN. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Albert Boskovice. ISBN 80·85834-60-X.
SÝKOROVÁ, D. (2006). Senioři v České republice. Mýty a jejich dekonstrukce. Sociológia-Slovak Sociological Review, (2), 151-164.
TRAXLER, A. J. (1980). Let's get gerontologized: Developing a sensitivity to aging. the multi-purpose senior center concept: A training manual for practitioners working with the aging. Springfield, IL: Illinois Department of Aging.
TVRZNÍKOVÁ, Libuše a Ladislav KÖPPL. (2009). Generace 50+ a reklamní komunikace. MediaGuru [online]. 1 [cit. 2020-07-11]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2009/01/generace-50-a-reklamni-komunikace/
VÁGNEROVÁ, Marie. (2007). Vývojová Psychologie Ii.: Dospělost A Stáří. Praha: Karolinum.
Věková struktura populace se výrazně mění. Český statistický úřad (2019). [online]. Praha, [cit. 2020-06-25]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/vekova-struktura-populace-se-vyrazne-meni
VOHRALÍKOVÁ, Lenka a Ladislav RABUŠIC. (2004). Čeští senioři včera, dnes a zítra [online]. Brno, [cit. 2020-06-25]. Dostupné z: http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_149.pdf. Výzkumné centrum Brno.
Život 90. (2020). [online]. Copyright © Život 90 [cit. 06.07.2020]. Dostupné z: https://www.zivot90.cz/cs
ŽIVOT 90, (2019). Darujme radost, kde je samota - ŽIVOT 90 - plná verze, Youtube video. [cit. 2020-07-25]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=hsYjcDhoj88&feature=youtu.be
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce „Jak staří lidé vnímají vyobrazení stáří/ starých lidí v kampaních neziskových organizací pro seniory“ pojednává o prezentaci seniorů a stáří v reklamních spotech neziskových organizací pro seniory. Staří lidé jsou obecně v reklamě spíše opomíjeni anebo jejich vyobrazení podléhá stereotypům. Práce má za cíl zjistit, jak k této problematice přistupují neziskové organizace zaměřené na seniory. Teoretická část seznamuje čtenáře s procesem stárnutí a stářím, věnuje se problematice populačního stárnutí, stereotypům, ageismu a také obrazu stáří v médiích a reklamě. Praktická část práce spočívá v hloubkových rozhovorech se seniory týkajících se konkrétních reklam a v jejich analýze.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis „How old people perceive representation of old age / old people in non-profit organization’s campaigns focused on old people” deals with a presentation of elders and old age in advertisements of non-profit organisations targeted at the old people. The elders are commonly neglected or stereotyped in advertising. This thesis has a goal to find out how the non-profit organisations for old people approach this issue. The theoretical part presents the process of aging and old age, it deals with problematics of population aging, stereotypes, ageism, and the presence of old age in media and advertising. The practical part is based on in-depth interviews with the seniors about specific advertisements and their analysis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK