Děti v mediálních obrazech konfliktu v Sýrii
Název práce v češtině: | Děti v mediálních obrazech konfliktu v Sýrii |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Photographs of Children in the Media during the Syria War |
Klíčová slova: | válečná fotografie, Sýrie, děti |
Klíčová slova anglicky: | war photography, Syria, children |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.07.2019 |
Datum zadání: | 10.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2020 |
Oponenti: | Mgr. František Géla, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BOGRE, Michelle. Photography as activism: images for social change. Boston: Focal Press,
2012. ISBN 978-0-240-81275-5. DELL'ORTO, Giovanna. AP foreign correspondents in action: World War II to the present. New York, NY: Cambridge University Press, 2016. ISBN 978-1-107-10830-1. FRIZOT, Michel. A New history of photography. Köln: Könemann, 1998. ISBN 3-8290- 1328-0. LANGTON, Loup. Photojournalism and Today's News: Creating Visual Reality. Chichester: Wiley-Blackwell. ISBN 978-1-4051-7897-6. MACHIN, David a Lydia POLZER. Visual journalism. New York, NY: Macmillan Education, Palgrave, 2015. ISBN 978-0-230-36021-1. PIHAN, Roman. Mistrovství práce s DSLR. Praha: IDIF Publishing, 2013. ISBN 978-80- 905601-0-9. ROSE, Gillian. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials. 4th edition. London: SAGE Publications, 2016. ISBN 978-1-4739-4890-7. SONTAG, Susan. Regarding the Pain of the Others. London: Penguin Books, 2004. ISBN 978-0-141-01237-7. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4. TRUNEČKOVÁ, Ludmila. Tiskové agentury. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-459-4. ZAVOINA, Susan C. a John H. DAVIDSON. Digital photojournalism. Boston: Allyn and Bacon, 2002. ISBN 0-205-33240-4. |
Předběžná náplň práce |
Konflikt v Sýrii probíhá už od roku 2011 a za tu dobu vyslaly světové tiskové a fotografické agentury do válečného území mnoho svých fotografů, kteří měli za úkol co nejvíc přiblížit nezúčastněným divákům danou situaci pomocí fotografií. Častým tématem těchto fotografií bývají právě děti, které jsou zachyceny v troskách zničených budov, jak utíkají před útoky nebo jak si hrají v uprchlických táborech. Tyto povětšinou šokující snímky jsou potom často vybírány médii, kvůli emocionálnímu zásahu, který divákovi způsobí.
Cílem práce je zmapovat, jakou úlohu hrají děti ve fotografiích válečných konfliktů a vliv, který pak dané fotografie mají. Analýza se bude soustředit na obsahovou stránku fotografie, tedy v jakých situacích byly děti zachycovány, jaké fotografové zvolili prostředí, kompozici a jaký to mělo vliv na výslednou fotografii. Tato analýza bude doplněna rozhovorem s fotoeditorem jedné z tiskových agentur (Reuters nebo AP), který přinese se svůj vhled a odborný názor na tuto tematiku. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The conflict in Syria has been going on since 2011 and many press and photo agencies have sent their photographers to the battlefield documenting the situation for the viewers and readers. A Common topic of these photographs are children pictured in destructed buildings or playing in refugee camps. These images are often selected by the media because of the emotional part they can play for the viewer.
The aim of this thesis is to find out what role do children play in photographs from the war zone and what influence these images have. The analysis will focus on the content part of the image. This means in which situations were the children pictured, which environment and composition the photographers chose and what influence it had on the photograph. This analysis will be accompanied by an interview with a photo editor from one press agency (AP or Reuters) who will offer their knowledge of the field and their expert opinion. |