Mediální obraz Adama Vojtěcha: Ken ze Super Star nebo ministr zdravotnictví v ČR
Název práce v češtině: | Mediální obraz Adama Vojtěcha: Ken ze Super Star nebo ministr zdravotnictví v ČR |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Media image of Adam Vojtěch: Ken from Super Star or Czech Minister of Health |
Klíčová slova: | Adam Vojtěch, ministr zdravotnictví, SuperStar, mediální obraz |
Klíčová slova anglicky: | Adam Vojtěch, Minister of Health, SuperStar, media image |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Macková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.07.2019 |
Datum zadání: | 01.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2020 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2020 |
Oponenti: | Mgr. Miloš Hroch, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
KNIHY:
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-3028-8. BOORSTIN, Daniel J, From hero to celebrity: The human pseudo-event, V: Marshall, P. David; The celebrity culture reader, New York: Routledge, 2006; ISBN 9780415337922 BOORSTIN, Daniel J., The Image, or, What Happened to the American Dream, London: Weidenfeld and Nicolson, 1961 BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. Studium. ISBN 80-85947-67-6. ČERVENKA, Jan. Agenda-setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2008. ISBN 978-80-7330-151-4. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. HVÍŽĎALA, Karel. Mardata: vzpoury v žurnalistice : dějiny rozhovoru a další texty o médiích 2006-2011. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3678-517. JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3. KASL KOLLMANNOVÁ, Denisa. Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2012. Politika a společnost. ISBN 978-80-7325-294-6. LIPPMANN, Walter. Veřejné mínění. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0939-3. MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2. OBREGON, Rafael. a Silvio R. WAISBORD. The handbook of global health communication. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Handbooks in communication and media, 2012. ISBN 978-111-8241-905. OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Co je bulvár, co je bulvarizace.1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3229-2. REINECKE, Leonard a Mary Beth OLIVER, ed. The Routledge handbook of media use and well-being: international perspectives on theory and research on positive media effects. New York: Routledge, 2017. ISBN 978-1-138-88658-2. ROHÁL, Robert. Šance zvaná Super Star. Praha: Petrklíč, 2005. ISBN 80-7229-126-2 SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9. SIMPSON, J. A. a E. S. C. WEINER, ed. The Oxford English dictionary. 2nd ed. Oxford: Clarendon Press, 2004. ISBN 0-19-861213-3. TABERY, P.: První a druhý stupeň nastolování agendy (agenda-setting), rámcování (framing) a vypíchnutí (priming). In Agenda-setting: teoretické přístupy. Ed. M. Škodová, Praha, Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2008, ISBN 978-80-7330-151-4. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4 TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7096-8. VOLEK, Jaromír. Commercialization and Tabloidization of Czech Quality Press In Three Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors: Twenty Years After the Collapse of the Old Media System. Communication Today, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, I., 2010. ISSN 1338-130X. 2010. PERIODIKA: Blesk..Praha: Czech News Center, 1992-. ISSN 1210 - 5333. Zdravotnictví a medicína. Praha : MF Medical, 2014-. ISSN 2336-2987. 1/2018, str. 12 -15. Journal of Communication ENTMAN, R. M.: Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm., roč. 43, č. 4, 1993, s. 51-58. Citováno dle: ŠAŠEK, Petr. Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010 [online]. 2012 [cit. 2020-02-05]. FSV UK. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/93700. Vedoucí práce Alice Němcová Tejkalová. Journal of Peace Research: GALTUNG, Johan, RUGE, Mari Holmboe: The Structure of Foreign News: The Presentation of Congo, Cuba and Cyprus Crises in Four Norwegian Newspaper. In, vol. 2, no. 1, 1965. Pp. 64-91. ELEKTRONICKÉ ZDROJE: ABC ČR, [online], [cit. 23.3.2020]. Dostupné z: http://www.abccr.cz/overovana-data/periodicky-tisk-1/?filterYear=2019&filterMonth=6 Adam Vojtěch, [online], [cit. 8.10.2019]. Dostupné z: http://www.adamvojtech.cz/#o_me Czech news center, [online], [cit. 23.10.2019]. Dostupné z: https://www.cncenter.cz/clanek/1327/historie Czech news center, [online], [cit. 10.2.2020]. Dostupné z: https://www.cncenter.cz/clanek/1323/o-nas Deník referendum, [online], [cit. 23.10.2019]. Dostupné z: http://denikreferendum.cz/clanek/3457-mlada-fronta-dnes-si-pripomina-65-vyroci-vzniku) iDNES, [online], [cit. 25. 3. 2020]. Dostupné z: https://zpravy.idnes.cz/sabina-slonkova-mf-dnes-0vz-/domaci.aspx?c=A140630_135102_domaci_hro Institut politického marketingu, Slovník politického marketingu: Celebritizace. [online], [cit. 30.1.2020]. Dostupné z: http://politickymarketing.com/glossary/celebritizace iROZHLAS, [online], [cit. 17. 4. 2020]. Dostupné z: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/jsem-rad-ze-mi-babis-dal-sanci-nebudu-ale-jeho-loutka-rika-mlady-poslanec_1711061300_kno Linked in, [online], [cit. 25. 3. 2020]. Dostupné z: https://www.linkedin.com/in/radek-lain-119399a7/?originalSubdomain=cz Media projekt 2005, [online], [cit. 23.10.2019]. Dostupné z: www.unievydavatelu.cz › download MF Dnes [online], [cit. 3.3.2020]. Dostupné z: https://www.mfdnes.cz/ Mediář, [online], [cit. 23.3.2020] https://www.mediar.cz/sefredaktor-mf-dnes-robert-casensky-ve-funkci-konci/ Mladá fronta [online], [cit. 3.3.2020]. Dostupné z: https://www.mf.cz/o-spolecnosti/historie-spolecnosti/ Osobnosti, [online], [cit. 30.1.2020]; Dostupné z: https://zivotopis.osobnosti.cz/adam-vojtech.php Unie vydavatelů, [online], [cit. 23.10.2019]. Dostupné z: http://www.unievydavatelu.cz/cs/unie_vydavatelu/clenove_jejich_tituly?titul-detail=548 Unie vydavatelů, čtenost deníků 2018, [online], [cit. 23.10.2019]. Dostupné z: http://www.unievydavatelu.cz/cs/unie_vydavatelu/medialni_data/vyzkum_ctenosti Masarykova univerzita, zprávy z MUNI, [online], [cit. 7.3.2020]. Dostupné z: https://www.em.muni.cz/udalosti/1567-trampota-bulvarizace-medii-je-uz-prilis-daleko DIPLOMOVÉ PRÁCE: HANZEL, Petr. Konstrukce celebrit v českém tisku v rámci medializace soutěže Česko hledá SuperStar [online]. Praha, 2009 [cit. 2020-02-05]. FSV UK. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/8001132983. Vedoucí práce Irena Reifová. |
Předběžná náplň práce |
Jako téma své bakalářské práce jsem zvolila mediální obraz současného ministra zdravotnictví ČR Mgr. et Mgr. Adama Vojtěcha, MHA. Jeho mediální obraz se začal vytvářet v roce 2005, kdy se zúčastnil druhého ročníku talentové soutěže Česko hledá SuperStar a probojoval se do semifinále. Pro svůj vzhled tam získal od jednoho z porotců přezdívku Ken, která se ho drží dodnes.
O necelých deset let později se Vojtěchovo jméno začíná v médiích objevovat znovu – tentokrát už v oblasti politiky ve spojení s Andrejem Babišem. V roce 2017 je Vojtěch jmenován ministrem zdravotnictví České republiky. Cílem mé práce je tedy zmapovat a porovnat vývoj a proměnu mediálního obrazu Adama Vojtěcha jako osmnáctiletého začínajícího zpěváka od počátku roku 2005, až po kauzy spojené s politikou v letech 2014 - 2018. Zároveň budu srovnávat pohled nejčtenějšího bulvárního celostátního deníku Blesk s nejčtenějším nebulvárním celostátním deníkem MF Dnes. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this thesis is to compare the change of media image of current Minister of Health of Czech Republic Adam Vojtěch as a budding singer in the period from January to December 2005 with the period of 2017–2018, especially with his work already as a Minister of Health. With the help of a qualitative content analysis, the articles of the most read tabloid daily journal Blesk with the most read so-called serious daily journal MF Dnes will be evaluated.
Vojtěch's media image began to shape in the year 2005, when he as an eighteen-year-old student participated in the music talent competition Česko hledá SuperStar (based on Pop Idol) broadcasted by TV Nova, and fought his way up into the top 50. For his pleasant appearance, he received the nickname Ken from the presenter, under which he is still known until today. Twelve years later, his name begins to reappear in the media, this time in connection with politics. First, he worked as a health expert and advisor at the Ministry of Finance, later he was nominated for the post of Minister of Health into the government of prime minister Andrej Babiš. In the theoreticalanalytical part, this work deals with the description of key terms and concepts, the analytical part compares the differences between the contributions of MF Dnes and Blesk. |