Proměny v pojetí ženství v Harper's Bazaar po jeho uvedení na český trh ve srovnánín s časopisem Žena a móda (1988)
Název práce v češtině: | Proměny v pojetí ženství v Harper's Bazaar po jeho uvedení na český trh ve srovnánín s časopisem Žena a móda (1988) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Transformations of the feminity in the Harper´s Bazaar magazine after its introduction to the Czech market in comparison to the Žena a móda magazine (1988) |
Klíčová slova: | ELLE, Žena a móda, ženství, kvalitativní analýza, časopisy pro ženy |
Klíčová slova anglicky: | ELLE, Žena a móda, womanhood, qualitative analysis, women's magazines |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.07.2019 |
Datum zadání: | 01.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2020 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2020 |
Oponenti: | doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. Studium (Barrister & Principal). ISBN 80-85947-67-6.
ECO, Umberto. Dějiny krásy. Praha: Argo. 2005. ISBN 80-7203-677-7 ETCOFF, Nancy. Proč krása vládne světem. Praha: Columbus, 2002. ISBN 80-7249-112-1 GOUGH - YATES, Anna. Understanding Women's Magazines: Publishing, Markets and Readerships. London: Routledge, 2003. ISBN 9781134606245. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 8073670402. HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Česká móda 1940-1970: zrcadlo doby. Praha: Olympia, c2000. ISBN 80-7033-017-1. HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Móda za železnou oponou: společnost, oděvy a lidé v Československu 1948-1989. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5833-6 LIPOVETSKY, Gilles. Třetí žena. Praha: Prostor, 2000. ISBN 80-7260-030-3 MCCRACKEN, Ellen. Decoding Women’s Magazines: From Mademoiselle to Ms. London: Palgrave Macmillan, 1993. ISBN 9780333535905. NELSON BEST, Kate. The History of Fashion Journalism. Imprint of Bloombury Publishing Plc. London: Bloomsbury Academic, 2017. ISBN 978-1847886552. REIFOVÁ, Irena a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál s.r.o. 2004. ISBN 80-7178-926-7 ROZSÍVALOVÁ, Věra a kol. Krása očima století. Hradec Králové: Nucleus 1996. ISBN 80-901753-2-5 STERLACCI, Francesca a Joanne ARBUCKLE. Historical Dictionary of the Fashion Industry: Historical Dictionaries of Professions and Industries. 2nd edition. London: Rowman & Littlefield, 2017. ISBN 9781442239098 TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 8073676834 |
Předběžná náplň práce |
ELLE je jedním z nejstarších světově vycházejícím módním médiem. Cílem této práce je ukázat, jak jeho nástup na český trh v roce 1994 rozbil zažité stereotypy pojetí ženskosti z doby před sociálně politickou změnou roku 1989. Cílem je doložit na příkladech nový způsob prezentace ženství v ELLE. Tohoto cíle bude dosaženo srovnáním se zobrazením feminity v časopise Žena a móda (1945 -1995) z doby těsně před sociálně politickou změnou (1988). Samotný pohled na ženskost a ženskou krásu se velmi lišil od podoby jakou známe dnes. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
ELLE is one of the world's oldest rising fashion medium. The aim of this work is to show how his ascension to the Czech market in 1994 shattered the well-established stereotypes of the concept of femininity from before the social political change of 1989. The aim is to demonstrate in examples a new way of presenting womanhood in ELLE. This goal will be achieved by comparison with the depiction of feminity in the journal Žena a móda (1945 -1995) from just before social political change (1988). The very view of femininity and feminine beauty was very different from the form we know today. |