Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sebepoškozování u dětí staršího školního věku v kontextu rodinných a sociálních vztahů
Název práce v češtině: Sebepoškozování u dětí staršího školního věku v kontextu rodinných a sociálních vztahů
Název v anglickém jazyce: Self-harm in older school age children in the context of family and social relationships
Klíčová slova: sebepoškozování u dětí|dospívání|rodina|sociální vztahy
Klíčová slova anglicky: self-harm in children|adolescence|family|social relationships
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.06.2019
Datum zadání: 18.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2019
Datum a čas obhajoby: 19.06.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Jelínek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zmapovat stávající výskyt jevu sebepoškozování u dětí staršího školního věku. Dále si práce klade za cíl popsat charakteristické znaky sebepoškozování u dětí s důrazem na sociální a rodinné faktory jako možné prediktory vzniku sebepoškozování.
Obsahem literárně přehledové části bude výčet nejnovějších studií na téma sebepoškozování u dětí, jejich srovnání a kritické zhodnocení. Dále budou uvedeny nejčastější formy sebepoškozování a jejich specifika u dětí. Příčiny vzniku sebepoškozování budou popsány v kontextu sociálních vztahů a rodinného zázemí dítěte. Na sebepoškozování bude nahlíženo především jako na následek vnější události, nikoliv duševní poruchy. Zmíněny budou diagnostické postupy a možnosti léčby a terapie.

Návrh výzkumu předkládá kvantitativní měření dotazníkovou metodou. Dotazník si klade za cíl popsat výskyt sebepoškozování u žáků šestých a sedmých tříd základních škol a zjistit případný rozdíl mezi výchovnými styly rodičů žáků kteří se sebepoškozují a mezi těmi, kteří zkušenost se sebepoškozováním nemají.
Seznam odborné literatury
Platznerová, A. (2009). Sebepoškozování: aktuální přehled diagnostiky, prevence a léčby. Praha: Galén.

Koutek, J. & Kocourková, A. (2002). Sebevražedené chování. Praha: Portál.

Kriegelová, M. (2008). Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada.

Vodáčková, D. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK