Expresionismus, existencialismus, malba, autoportrét, existenciální román, Jean Paul Sartre, Albert Camus, Pád, výkřik, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud
Klíčová slova anglicky:
Expressionism, existentialism, painting, self-portrait, existential novel, Jean-Paul Sartre, Albert Camus, The Fall, screaming, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud
Akademický rok vypsání:
2018/2019
Typ práce:
diplomová práce
Jazyk práce:
francouzština
Ústav:
Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
18.04.2019
Datum zadání:
18.04.2019
Datum a čas obhajoby:
03.06.2020 13:00
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R122, 122, 1. patro, vlevo, mezi toaletami
Datum odevzdání elektronické podoby:
04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby:
03.06.2020
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
Mgr. Milena Fučíková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce „Estetika výkřiku v díle Alberta Camuse jako styčný bod expresionismu a existencialismu“ reflektuje společné rysy expresionistické malby a existenciální literatury na pozadí jejich sociálně-kulturního prostředí a jimi sdílených tezí a tendencí. Klíčový motiv vý-křiku pochází z ústředního díla této analýzy – existenciálního románu Pád od Alberta Camu-se.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis „The Esthetics of the Scream in the Work of Albert Camus as a Contact Point of Expressionism and Existentialism” reflects the common characteristics of expression-ist painting and existential literature in the light of their socio-cultural context and shared principles and tendencies. The key motif of the screaming emerges from the central work of this analysis– the existentialist novel The Fall from Albert Camus.