Možnosti dramatické a pohybové výchovy s dětmi ve věku dvou až tří let
Název práce v češtině: | Možnosti dramatické a pohybové výchovy s dětmi ve věku dvou až tří let |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Dimensions of Dramatic and Movement Education with children aged two to three |
Klíčová slova: | dítě ve věku dvou až tří let, dramatická výchova, cíl a principy dramatické výchovy, metody dramatické výchovy, dramatická hra, psychologický vývoj dětí ve věku dvou až tří let, pohybová výchova |
Klíčová slova anglicky: | child aged two to three, Dramatic Education, target and principals of Dramatic Education, methods of Drama, Dramatic play, psychological development of children aged two to three, Movement Education |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | MgA. Alžběta Ferklová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 08.04.2019 |
Datum zadání: | 08.04.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2019 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R118, 118, Doktorandská místnost, 1. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | Mgr. Radmila Svobodová |
Seznam odborné literatury |
Machková, E., Metodika dramatické výchovy
Kot'átková, S., Vybrané kapitoly z dramatické výchovy Kropáčková, J., Splavcová, H., Dvouleté děti v předškolním vzdělávání Dvořáková, H., Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte |
Předběžná náplň práce |
V této práci se budu věnovat tématu Možnosti dramatické a pohybové výchovy s dětmi ve věku dvou až tří let v mateřské škole. V teoretické části popíši vývojová specifika těchto dětí, vysvětlím pojmy dramatická výchova, dramatická hra, pohybová výchova, popíši metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro děti ve věku dvou až tří let.
V praktické části vytvořím tématický celek složený ze tří dramatických lekcí a tří pohybově-dramatických lekcí. Aktivním pozorováním, reflektováním, vyhodnocením kontrolních otázek budu zjišťovat, zda skrze pohybovou stránku dochází u dětí k hlubšímu poznání z dané lekce. Jaké metody, techniky, činnosti dramatické výchovy jsou nejvhodnější. Za jakým podmínek, lze s dětmi touto cestou pracovat. Cílem bakalářské práce: • seznámit se specifiky dětí ve věku dvou až tří let • vybrat nejvhodnější metody, techniky, činnosti dramatické výchovy vhodné pro děti dvou až tří let • pozorováním, porovnáním kontrolních otázek zjistit, zda pomocí pohybových činností lze umocnit prožitek a poznání v dramatických lekcí Otázky: 1) Lze děti ve věku dvou až tří let vzdělávat pomocí dramatické a pohybové výchovy? Za jakých podmínek? 2) Jaké metody, techniky, činnosti dramatické výchovy jsou pro děti dvou až tří let nejvhodnější? 3) Pokud jsme užili pohybové činnosti v dramatických lekcích, byl umocněn prožitek a znalosti dětí? Výzkumné metody: kvalitativní výzkum, přímé pozorování, nepřímé pozorování. Teoretická část: 1 Dramatická výchova 1.1 Pojem dramatická výchova 1.2 Cíle dramatické výchovy 1.3 Principy dramatické výchovy 2 Hra 2.1 Hra dětí ve věku dvou až tří let 3 Vývojová psychologie 3.1 Vývojová specifika dětí dvou až tříletých 4 Pohybová výchova 5 Praktická část |