Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti dramatické a pohybové výchovy s dětmi ve věku dvou až tří let
Název práce v češtině: Možnosti dramatické a pohybové výchovy s dětmi ve věku dvou až tří let
Název v anglickém jazyce: Dimensions of Dramatic and Movement Education with children aged two to three
Klíčová slova: dítě ve věku dvou až tří let, dramatická výchova, cíl a principy dramatické výchovy, metody dramatické výchovy, dramatická hra, psychologický vývoj dětí ve věku dvou až tří let, pohybová výchova
Klíčová slova anglicky: child aged two to three, Dramatic Education, target and principals of Dramatic Education, methods of Drama, Dramatic play, psychological development of children aged two to three, Movement Education
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: MgA. Alžběta Ferklová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 08.04.2019
Datum zadání: 08.04.2019
Datum a čas obhajoby: 22.05.2019 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R118, 118, Doktorandská místnost, 1. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. Radmila Svobodová
 
 
 
Seznam odborné literatury
Machková, E., Metodika dramatické výchovy
Kot'átková, S., Vybrané kapitoly z dramatické výchovy
Kropáčková, J., Splavcová, H., Dvouleté děti v předškolním vzdělávání
Dvořáková, H., Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte
Předběžná náplň práce
V této práci se budu věnovat tématu Možnosti dramatické a pohybové výchovy s dětmi ve věku dvou až tří let v mateřské škole. V teoretické části popíši vývojová specifika těchto dětí, vysvětlím pojmy dramatická výchova, dramatická hra, pohybová výchova, popíši metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro děti ve věku dvou až tří let.
V praktické části vytvořím tématický celek složený ze tří dramatických lekcí a tří pohybově-dramatických lekcí. Aktivním pozorováním, reflektováním, vyhodnocením kontrolních otázek budu zjišťovat, zda skrze pohybovou stránku dochází u dětí k hlubšímu poznání z dané lekce. Jaké metody, techniky, činnosti dramatické výchovy jsou nejvhodnější. Za jakým podmínek, lze s dětmi touto cestou pracovat.

Cílem bakalářské práce:
• seznámit se specifiky dětí ve věku dvou až tří let
• vybrat nejvhodnější metody, techniky, činnosti dramatické výchovy vhodné pro děti dvou až tří let
• pozorováním, porovnáním kontrolních otázek zjistit, zda pomocí pohybových činností lze umocnit prožitek a poznání v dramatických lekcí

Otázky:
1) Lze děti ve věku dvou až tří let vzdělávat pomocí dramatické a pohybové výchovy? Za jakých podmínek?
2) Jaké metody, techniky, činnosti dramatické výchovy jsou pro děti dvou až tří let nejvhodnější?
3) Pokud jsme užili pohybové činnosti v dramatických lekcích, byl umocněn prožitek a znalosti dětí?

Výzkumné metody:
kvalitativní výzkum, přímé pozorování, nepřímé pozorování.

Teoretická část:
1 Dramatická výchova
1.1 Pojem dramatická výchova
1.2 Cíle dramatické výchovy
1.3 Principy dramatické výchovy
2 Hra
2.1 Hra dětí ve věku dvou až tří let
3 Vývojová psychologie
3.1 Vývojová specifika dětí dvou až tříletých
4 Pohybová výchova
5 Praktická část
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK