skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
02.04.2019
Datum zadání:
02.04.2019
Datum a čas obhajoby:
24.05.2019 08:00
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R306, 306, laboratoř biologie, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:
18.04.2019
Datum proběhlé obhajoby:
24.05.2019
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
PhDr. Linda Brůnová, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Stravování dětí a způsob formování jejich návyků na stravu, je v dnešní době velice diskutovaným tématem. Moje práce je zaměřená na základní prvky, které pomáhají zmapovat stravování žáků ve školních jídelnách a v prostorech školy, kde si žáci mohou kupovat jídlo ve školních automatech nebo bufetech. Teoretická část je z první části zaměřená na představení historie výživy člověka, historii stravování ve školních jídelnách, historii školních automatů a bufetů. Dále se práce zabývá současnému stravování ve školních jídelnách, současnou situací s prodejními automaty a bufety. Práce také nahlíží do zahraničních škol a pomáhá zmapovat, jak se v jiných zemích děti stravují. Hlavní kapitolou celé práce je současné stravování ve školních jídelnách. Zde jsou zahrnuty vlivy na utváření stravovacích návyků, doporučené dávky živin, základní živiny, vyhlášky o školním stravování, vyhlášky související se školním stravování, spotřební koš a jeho historie, finanční limity, hygienické požadavky na školní jídelnu, uchovávání a zpracování jídla ve školních provozech, využívání polotovarů v jídelnách a v neposlední řadě také projekty ve školách související se školním stravováním. Praktická část je založena na výsledcích dotazníků žáků a pedagogů, které byly rozdány na základní a střední škole. Tyto dotazníky byly zpracovány do grafů a porovnávají stravování žáků a pedagogů a jejich stravovací preference.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
What children eat and how to formation their eating habit his a highly discussed topic today. My work is focused on the basic elements that help map out pupil diets in school canteens and school areas where pupils can buy food in school machines or cafeterias.
The theoretical part is focused on the history of human nutrition, the history of eating in school canteens, the history of school vending machines and buffets. Furthermore, the work deals with the current catering in school canteens, the current situation with vending machines and buffets. The work also looks at foreign schools and helps to map how children eat in other countries. The main chapter of the whole work is the current catering in school canteens. Here are included influences on the formation of eating habits, recommended nutrient doses, basic nutrients, school meals regulations, school catering related regulations, consumer basket and its history, financial limits, hygiene requirements for school canteen, food storage and processing, semi-finished products in school canteens and, last but not least, school meals related to school meals. The practical part is based on the results of questionnaires of pupils and teachers, which were distributed in schools. These questionnaires were processed into graphs and compared the diet of pupils and teachers and their eating preferences.