Porovnání pojetí současné sociální pedagogiky v anglofonních a posttotalitních zemích na základě přikladu Ruska a Velké Británie.
Název práce v češtině: | Porovnání pojetí současné sociální pedagogiky v anglofonních a posttotalitních zemích na základě přikladu Ruska a Velké Británie. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of the Concept of Contemporary Social Pedagogy in Anglophone and Post-Totalitarian Countries Based on the Example of Russia and Great Britain |
Klíčová slova: | sociální pedagogika, komparace pojetí sociální pedagogiky, sociální pedagogika v současnosti, sociální práce, sociální pedagog, Rusko, Velká Británie, anglofonní země, posttotalitní země |
Klíčová slova anglicky: | social pedagogy, comparison of the concept of social pedagogy, social pedagogy at present, social work, social pedagogue, Russia, the UK, Anglophone country, post-totalitarian country |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.03.2019 |
Datum zadání: | 30.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana 8/2015 a Přílohy č. 1 k tomuto opatření. |
Seznam odborné literatury |
BENDL, Stanislav. Základy sociální pedagogiky. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-881-3.
CAMERON, Claire a Peter MOSS. Social pedagogy and working with children and young people: where care and education meet. Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers, c2011. ISBN 9781849051194. HRONCOVÁ, Jolana, Ingrid EMMEROVÁ a Blahoslav KRAUS. K dejinám sociálnej pedagogiky v Európe. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2008. ISBN 978-80-7414-072-3. KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál (vydavatelství), 2008. ISBN 978-80-7367-383-3. Бочарова В.Г. Социальная педагогика. М., 1994. Мардахаев Л.В . Социальная педагогика: Учебник. - М.: Гардарики, 2005. ISBN 5-8297-0160-X ( в пер.) Мудрик А.В. Социальная педагогика: Учебник для студ. пед. вузов. М., 1999. Штинова Г.Н. Cоциальная педагогика: учеб. Для студентов вузов, обучающихся по специальности «Соц. Педагогика» / Г.Н.Штинова, М.А. Галагузова, Ю.Г. Галагузова; под общ. ред. М.А.Галагузовой. – М.: Гуманитар. изд. Центр ВЛАДОС, 2008. ISBN 978-5-691-01650 |
Předběžná náplň práce |
Cíl
Dohledat a porovnat zdroje z české a cizojazyčné literatury, které popisují a objasňují sociální pedagogiku z různých úhlů pohledů, zejména jako vědní disciplínu, studijní obor a vyučovací předmět. Zjistit rozdíly a případně podobnosti. Odborný problém Jakým způsobem je sociální pedagogika vnímána v anglofonních a posttotalitních zemích v současné době? Jaké jsou odlišnosti v porozumění – co to je sociální pedagogika ve zmíněných zemích z pohledu vědní disciplíny, studijního oboru a vyučovacího předmětu na VŠ. Metody BP má teoreticko-empirický charakter. Kvalitativní výzkum je založen na analýze textů, partičních dokumentů, článků apod., které se týkají tématu práce. Nedílnou součásti metodologie bakalářské práce je komparace získaných poznatků a jejich následná interpretace. |