Rozšíření Langmanovy psychologické teorie zabývající se střelci v prostředí škol
Název práce v češtině: | Rozšíření Langmanovy psychologické teorie zabývající se střelci v prostředí škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Extension of Langman's psychological theory of school shooters. |
Klíčová slova: | mass shooting, school shooter, střelba na školách, masový vrah, střelba, kazuistika, osobnost střelce, forenzní psychologie, střední škola |
Klíčová slova anglicky: | mass shooting, school shooter, mass killer, shooting, case study, personality of shooter, forensic psychology, high school |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.03.2019 |
Datum zadání: | 16.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2020 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Peter Langman - Understanding High School, College, and Adult Perpetrators (2015)
Peter Langman - Why Kids Kill: Inside the Minds of School Shooters (2010) Moore, M.: Deadly Lessons: Understanding Lethal School Violence, 2003 Bockler, N.: School Shootings: International Research, Case Studies and Concepts for Prevention, 2013 Larkin: Comprehending Columbine, 2007 |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá tématem střelby v prostředí škol. Vychází především z psychologicky orientované teorie Petera Langmana. Rozšiřuje jeho kategorizační síť střelců o dalších pět jedinců útočících po roce 2011, věnuje se případům, při kterých střelci nikoho neusmrtili a popisuje vzniklé rozdílnosti. |