Cílem diplomové práce je analýza možných motivací spotřebitelů textilu pro nákup obnošeného, zejména upcyklovaného oblečení. Teoretická část práce nastíní fungování současného světového módního průmyslu, jeho praktiky a trendy, včetně negativních dopadů na životní prostředí. Blíže také představí jeho alternativu, koncept slow fashion/pomalé módy, který v sobě zahrnuje mj. znovuvyužívání textilu v podobě upcyklovaného oblečení. Dále se práce bude věnovat vymezení a popsání pojmu motivace. Empirická část diplomové práce bude mít kvalitativní povahu. Za využití metod strukturovaného a polostrukturovaného rozhovoru bude zjišťovat motivaci kupujících a spotřebitelů k nákupu upcyklovaného oblečení. Výstupy této práce mohou představovat další vstupy pro kvantitativní výzkumy v dané problematice. V praktické rovině pak výsledky výzkumu mohou posloužit jako prostředek pro propagaci znovuvyužívání textilu či jako podněty pro osvětové kampaně proti plýtvání materiály.