Supevize v dětském domově
Název práce v češtině: | Supevize v dětském domově |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Supervision in Children’s home |
Klíčová slova: | supervize, dětský domov |
Klíčová slova anglicky: | Supervision, Children’s home |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 26.02.2019 |
Datum zadání: | 26.02.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2019 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Anna Mašková |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá problematikou supervizí v dětských domovech. Cílem práce je zmapovat
poskytování supervizních služeb pedagogickým pracovníkům dětských domovů. Teoretická část práce vymezuje pojem supervize, její formy, využití a funkce. V dalších kapitolách se konkrétněji zaměřuje na supervize v ústavní péči. Empirická část diplomové práce se bude zabývat tím, jak pedagogičtí pracovníci dětských domovů poskytovaná supervizní setkání vnímají, zda jsou pro ně v jejich kariérním životě přínosem a supervize plní svou funkci. Praktická část bude zároveň mapovat zkušenosti supervidujících s prostředím dětského domova a jejich pracovníky. Výzkumná část bude realizována formou polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětských domovů, jejich řediteli a také supervizory, kteří v prostředí dětského domova figurují. |
Seznam odborné literatury |
Bärtlová, E. (2007). Supervize v sociální práci. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Broža, J. (2009). Supervize v adiktologické praxi. Praha: Triton Dvořáčková, D. (2009b, č. 6). Supervize jako prevence syndromu vyhoření. Sociální péče. Hawkins, P., Shohet, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.Praha: Portál. Hendl, Jan. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál. Hughes, J. M. (2010). Supervision in Social Work: A Critical analysis in Critical Social Thinking: Policy and Practice, Vol. 2 Morrison, T. (2003). Staff Supervision in Social Care. Ashford Press: Southhampton. Šalé, F. (2002). Úvod do supervize. Tišnov, sdružení SCAN. Šik, V. (2013). Supervize jako forma prevence syndromu vyhoření v procesu vzdělávání. Metodický portál: Články [online]. Švaříček, R. et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá problematikou supervizí v dětských domovech. Cílem práce je zmapovat
poskytování supervizních služeb pedagogickým pracovníkům dětských domovů. Teoretická část práce vymezuje pojem supervize, její formy, využití a funkce. V dalších kapitolách se konkrétněji zaměřuje na supervize v ústavní péči. Empirická část diplomové práce se bude zabývat tím, jak pedagogičtí pracovníci dětských domovů poskytovaná supervizní setkání vnímají, zda jsou pro ně v jejich kariérním životě přínosem a supervize plní svou funkci. Praktická část bude zároveň mapovat zkušenosti supervidujících s prostředím dětského domova a jejich pracovníky. Výzkumná část bude realizována formou polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětských domovů, jejich řediteli a také supervizory, kteří v prostředí dětského domova figurují. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis aims at the issue of supervision in children's homes. The goal is to map the provision
of supervision services to pedagogic staff of children's homes. A theoretical part of the thesis defines the concept of supervision, its form, use and function. In the following chapters, more specifically, it focuses on supervision in institutional care. The empirical part of the diploma thesis will address how pedagogical staff of the children's homes perceives provided supervising meeting and whether there are some benefits for their career life and the supervision is effective. The practical part will also explore the experience of supervisors with the children's home environment and their staff. The research part will be realized in the form of semi-structured interviews with children's home educators, their directors and supervisors who work in the children's home environment. |