Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výběr žáků do tříd a škol uplatňujících pedagogiku Marie Montessori
Název práce v češtině: Výběr žáků do tříd a škol uplatňujících pedagogiku Marie Montessori
Název v anglickém jazyce: Selection of pupils into classes and schools applying the pedagogy of Maria Montessori
Klíčová slova: výběr školy, Montessori, přijímací kritéria, charakteristiky žáků
Klíčová slova anglicky: school choice, Montessori, acceptance criteria, characteristics of pupils
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 04.02.2019
Datum zadání: 04.02.2019
Datum a čas obhajoby: 02.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Jaroslava Simonová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori se těší u rodičů značnému zájmu. Mnozí pedagogové specializující se na pedagogiku Montessori však zároveň soudí, že není vhodná pro všechny typy dětí. Práce se bude zabývat otázkami 1.Z jakých důvodů volí rodiče pro své děti školy/třídy uplatňující pedagogiku Marie Montessori? a 2.Jak si školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori vybírají své žáky? Práce bude řešena metodami kvalitativního výzkumu, základním výzkumným designem bude vícepřípadová studie, základními technikami sběru dat polostrukturované rozhovory a pozorování. Práce pomůže lépe porozumět tomu, jaká je aktuální úloha Montessori pedagogiky v českém vzdělávacím systému.
Seznam odborné literatury
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha: Grada.
Helmingová, H. (1996). Pedagogika M. Montessoriovej. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo.
Kořínek,M. (1975). Dítě na počátku školní docházky. Praha: UK
Rýdl, K. (1999). Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha: Public History.
Švaříček, R., Šeďová, et. al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Zelinková, O. (1997). Pomoz mi, abych to dokázal. Praha: Portál.
Předběžná náplň práce
Po dohodě se školitelkou diplomatka vybere 3-4 základní školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori ve všech nebo v některých třídách a bude zkoumat, proč rodiče hlásí své dítě na tuto školu, tedy jaká od ní mají očekávání ve vztahu k potřebám a předpokladům svého dítěte, a jakým způsobem se škola rozhoduje o tom, kteří žáci budou ke studiu v Montessori třídách přijati.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Upon agreement with the supervisor, the student will select 3-4 elementary schools applying Marie Montessori pedagogy in all or some classes, and will examine why parents enroll their child to this school, what they expect from the school regarding the needs and abilities of their child, and how the school decides which pupils will be admitted to Montessori classes.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK