Výběr žáků do tříd a škol uplatňujících pedagogiku Marie Montessori
Název práce v češtině: | Výběr žáků do tříd a škol uplatňujících pedagogiku Marie Montessori |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Selection of pupils into classes and schools applying the pedagogy of Maria Montessori |
Klíčová slova: | výběr školy, Montessori, přijímací kritéria, charakteristiky žáků |
Klíčová slova anglicky: | school choice, Montessori, acceptance criteria, characteristics of pupils |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.02.2019 |
Datum zadání: | 04.02.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Jaroslava Simonová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori se těší u rodičů značnému zájmu. Mnozí pedagogové specializující se na pedagogiku Montessori však zároveň soudí, že není vhodná pro všechny typy dětí. Práce se bude zabývat otázkami 1.Z jakých důvodů volí rodiče pro své děti školy/třídy uplatňující pedagogiku Marie Montessori? a 2.Jak si školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori vybírají své žáky? Práce bude řešena metodami kvalitativního výzkumu, základním výzkumným designem bude vícepřípadová studie, základními technikami sběru dat polostrukturované rozhovory a pozorování. Práce pomůže lépe porozumět tomu, jaká je aktuální úloha Montessori pedagogiky v českém vzdělávacím systému. |
Seznam odborné literatury |
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha: Grada.
Helmingová, H. (1996). Pedagogika M. Montessoriovej. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo. Kořínek,M. (1975). Dítě na počátku školní docházky. Praha: UK Rýdl, K. (1999). Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha: Public History. Švaříček, R., Šeďová, et. al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Zelinková, O. (1997). Pomoz mi, abych to dokázal. Praha: Portál. |
Předběžná náplň práce |
Po dohodě se školitelkou diplomatka vybere 3-4 základní školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori ve všech nebo v některých třídách a bude zkoumat, proč rodiče hlásí své dítě na tuto školu, tedy jaká od ní mají očekávání ve vztahu k potřebám a předpokladům svého dítěte, a jakým způsobem se škola rozhoduje o tom, kteří žáci budou ke studiu v Montessori třídách přijati. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Upon agreement with the supervisor, the student will select 3-4 elementary schools applying Marie Montessori pedagogy in all or some classes, and will examine why parents enroll their child to this school, what they expect from the school regarding the needs and abilities of their child, and how the school decides which pupils will be admitted to Montessori classes. |