Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problémové vyučování a možnosti jeho realizace ve výuce na prvním stupni základní školy.
Název práce v češtině: Problémové vyučování a možnosti jeho realizace ve výuce na prvním stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce: Problem - based learning and the possible uses in primary school.
Klíčová slova: Konstruktivistické pojetí výuky, problémové vyučování, problémové úlohy, metody řešení problémů, klíčové kompetence, výukové metody
Klíčová slova anglicky: Constructive teaching concept, Problem - based learning /teaching, problem solving methods, key competencies, teaching methods.
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 28.01.2019
Datum zadání: 27.06.2019
Datum a čas obhajoby: 04.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše na zadané téma
Studium a analýza odborné literatury
Zpracování teoretické části práce
Výzkumné šetření
Vyhodnocení výzkumného šetření
Závěry
Seznam odborné literatury
CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Portál, Praha 2009.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Grada, Praha 2015
DOSTÁL, J. Badatelsky orientovaná výuka. Olomouc, UP 2015
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Paido, Brno 2010
GRECMANOVÁ, H. – URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Hanex, Olomouc 2007
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Karolinum, Praha 2008.
LACINA, L. – KOTRBA, T. Aktivizační metody ve výuce. Barrister & Principal, Brno 2015
MAŇÁK, J. – ŠVEC, V. Výukové metody. Brno, Paido 2003
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. UK, Praha 2008
NELEŠOVSKÁ, A. – SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy. Olomouc, UP 2005
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Grada, Praha 2007
TONUCCI, F. Vyučovat nebo naučit? UK, Praha 1991
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Grada, Praha 2012
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha 2017
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá metodou problémového vyučování jako jednou z metod konstruktivistického pojetí výuky a jejím postavením v systému výukových metod. V práci jsou popsány typy problémových úloh, možné metody jejich řešení, role učitele a žáka v problémovém vyučování, možnosti realizace problémového vyučování v některých předmětech na prvním stupni základní školy. Práce se zaměřuje na rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím problémového vyučování. Toto je zkoumáno prostřednictvím akčního výzkumu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Master's thesis discusses the Problem - based learning as one of the constructive teaching concept methods compared to other teaching methods. This thesis describes various types of exercises/problems/tasks and the possible solutions associated with this method. The possible uses of this method in primary school and the roles of both the teacher and students are also discussed.
The main focus of this research is on the development of key competencies through the use of the Collaborative Learning Method. This is examined through research conducted in the third class of primary school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK