Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Slovní úlohy s více řešeními a jejich místo na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Slovní úlohy s více řešeními a jejich místo na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Word problems with different results at primary school
Klíčová slova: slovní úloha, více řešení, vyučovací styl, transmisivní přístup, konstruktivistický přístup, žáci 1. stupně ZŠ
Klíčová slova anglicky: word problem, different results, teaching style, transmissive approach, constructivist approach, primary school pupils
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 31.01.2019
Datum zadání: 22.02.2019
Datum a čas obhajoby: 11.01.2021 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:04.12.2020
Datum proběhlé obhajoby: 11.01.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku slovních úloh s více řešeními. Těžištěm práce bude pozorování, jak se slovní úlohou s více řešeními pracují žáci a učitelé 1. stupně ZŠ. Teoretická část představí typologii slovních úloh, fáze jejich řešení a řešitelské strategie. Dále budou charakterizovány slovní úlohy s více řešeními. Bude navržena klasifikace slovních úloh dle počtu řešení a typologie slovních úloh s více řešeními. Pozornost bude dále věnována vyučovacím stylům a konkrétním přístupům ve vyučování matematice. Výzkumná část práce bude naplněna kvalitativním výzkumem, kdy metodou pozorování a dotazníku bude popsána práce učitelů se slovní úlohou s více řešeními a budou identifikovány jejich vyučovací styly. Doplňkovou metodou bude analýza učebnic z hlediska přítomnosti slovních úloh s více řešeními a analýza ŠVP vybraných škol s cílem zjistit, zda a jak zmiňují slovní úlohy (s více řešeními).
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis will focus on the issue of word problems with different results. The focus of the work will be on observing how pupils and teachers of primary school work with a word problem with different results. The theoretical part will introduce the typology of word problems, the phases of their solution and solution strategies. Furthermore, word problems with different results will be characterized. A classification of word problems according to the number of solutions and a typology of word problems with different results will be proposed. Attention will also be paid to teaching styles and specific approaches in teaching mathematics. The research part of the work will be filled with qualitative research, where the method of observation and a questionnaire will describe the work of teachers with a word problem with different results and identify their teaching styles. An additional method will be the analysis of textbooks in terms of the presence of word problems with different results and the analysis of school education programmes of selected schools in order to determine whether and how they mention word problems (with different results).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK