Programovací nástroje pro algoritmizaci a programování na ZŠ
Název práce v češtině: | Programovací nástroje pro algoritmizaci a programování na ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Programming tools for development of algorithms and programs at elementary school |
Klíčová slova: | Algoritmus, informatické myšlení, propedeutika, programovací jazyk, robotická programovatelná hračka |
Klíčová slova anglicky: | Algorithm, Computational Thinking, Propaedeutic, Programming Language, Robotic Programmable Device |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.01.2019 |
Datum zadání: | 04.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je analýza možností užití programovacích jazyků, prostředí a dalších nástrojů pro podporu výuky algoritmizace a programování v podmínkách základní školy. Práce bude koncipovaná jako teoretická studie, která ukazuje možnosti programovacích prostředí, jazyků a konceptů vzhledem k rozvoji informatického myšlení na základní škole.
Předběžná náplň práce: - analyzujte možnosti užití programovacích jazyků, prostředí a dalších nástrojů pro podporu výuky algoritmizace a programování v podmínkách základní školy (využijte výzkumné šetření KITTV). - vymezte současné pojetí výuky algoritmizace a programování na základní škole - vyberte a popište konkrétní prostředí, jazyky a další nástroje využitelné pro podporu algoritmického myšlení na základní škole (popř. doplňte vlastními metodikami pro rozvoj algoritmického myšlení) Doporučená struktura práce: úvod - vymezení cílů - vymezení charakteru současné výuky algoritmizace a programování s ohledem na ZŠ - přehled nástrojů podporující takovou výuku - vlastní metodika - závěr - informační zdroje - přílohy |
Předběžná náplň práce |
- analyzujte možnosti užití programovacích jazyků, prostředí a dalších nástrojů pro podporu výuky algoritmizace a programování v podmínkách základní školy (využijte výzkumné šetření KITTV).
- vymezte současné pojetí výuky algoritmizace a programování na základní škole - vyberte a popište konkrétní prostředí, jazyky a další nástroje využitelné pro podporu algoritmického myšlení na základní škole (popř. doplňte vlastními metodikami pro rozvoj algoritmického myšlení) doporučená struktura práce: úvod - vymezení cílů - vymezení charakteru současné výuky algoritmizace a programování s ohledem na ZŠ - přehled nástrojů podporující takovou výuku - vlastní metodika - závěr - informační zdroje - přílohy |