Mediální obraz učňovského školství
Název práce v češtině: | Mediální obraz učňovského školství |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Media Image of Apprentice Education |
Klíčová slova: | Mediální obraz, masová média, mediální analýza, vzdělávání, učňovské vzdělávání, učiliště, mediální agenda, analýza rámců, rámování, newton media, kvalitativní výzkum, kvalitativní analýza |
Klíčová slova anglicky: | media image, mass media, media analysis, education, apprentice Education, vocational school, apprentice, media agenda, frame analysis, framing, newton media, qualitative research, qualitative analysis |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.11.2018 |
Datum zadání: | 27.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 24.09.2020 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Pekařská 16, JPEK212, 212, Malá učebna, 2.patro |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.09.2020 |
Oponenti: | Mgr. Karel Gargulák |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward Clarificationof a Fractured Paradigm. Journal of Communication. Vol. 43, no. 4, s. 51-58. ISSN 0021-9916.
Goffmann, E. (1974). Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. New York: Harper & Row. 600 s. ISBN 978-0-06-090372-5 Kitzinger, Jenny. Frame and Frame Analysis. In DEVEREUX, Eoin. Media studies: Key issues and debates. London : Sage Publications Ltd., 2007. p. 134-159. ISBN 978-1-4129-2983-7. Laws, D. – M. Rein. 2003. Reframing practice. In Hajer, M. A. – Wagenaar, H. Deliberative Policy Analysis: Understanding Governance in the Network Society. Cambridge: Cambridge University Press McCOMBS, M. (2009). Agenda setting: nastolování agendy – masová média a veřejné mínění. Praha: Portál. 251 s. ISBN 978-80-7367-591-2. Semetko, H. A.- Valkenburg, P. M. 2000. Framing European Politics: A Content Analysis of Press and Television News. Journal of Communication, vol. 50, no. 1. Tankard, J. W.: The Empirical Approach to the Study of Media Framing. In REESE, Stephen D.; GANDY, Oscar H.; GRANT, August E. Framing Public Life : Perspectives on Media and Our Understanding of the Social World. Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates 2001. p. 96-106. ISBN 0-8058-3653-5. |
Předběžná náplň práce |
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit mediální obraz učňovského vzdělávání mezi lety 2005 až 2018. V práci budu rozebírat to, jak se v předem vybraných tiskovinách psalo o vzdělávání na odborných učilištích během dané doby. Nejprve vyhledám a utřídím články, které se týkají učňovského vzdělávání. Posléze budu analyzovat, jak je vzdělávání učňů v daných médiích prezentováno. Nejenže určím četnost novinových článků v jednotlivých měsících a letech, pomocí rámcové analýzy budu schopen články kvalitativně rozebrat, určit jejich kontext, souvislosti, vyznění aj. Mimo jiné budu po dokončení analýzy hledat příčinné souvislosti toho, jak moc a jakým způsobem se o tématu v médiích hovořilo, například vliv politických rozhodnutí na mediální agendu apod. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of my bachelor thesis is to describe the media image of the apprentice education in Czech Republic between years 2005 and 2018. I will describe what was contained in newspaper articles related to the topic in chosen years. First of all I will look up and sort out related articles. Then I will analyse how the apprentice education is presented in major newspaper media. I will describe not only the frequency of articles in individual months and years but i will also use frame analysis and therefore I will be able to qualitatively examine the content of the media image. I will find out context, coherence, impression and results of those articles. Not to mention after completion of the analysis I will search what were the causes of frequency of the articles, why the articles had different contents in different periods and so on. |