Zážitkové a reflektivní metody ve výuce a jejich přínos pro učitele a žáky
Název práce v češtině: | Zážitkové a reflektivní metody ve výuce a jejich přínos pro učitele a žáky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Experience and reflective teaching methods and its benefit for the teacher and pupils |
Klíčová slova: | učitel, kompetence učitele, primární škola, výuka, inovace, akční výzkum, metody, zkušenostní učení, osobnostní a sociální výchova, reflexe |
Klíčová slova anglicky: | teacher, teacher´s competence, primary school, teaching, innovation, action research, experience learning, personal and social development, reflexion |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.11.2018 |
Datum zadání: | 26.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 03.06.2020 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 8, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Klára Vondřičková |
Zásady pro vypracování |
Rešerše zdrojů k tématu.
Akční učitelský výzkum založený na opakovaném plánování, realizaci a reflexi výuky. |
Seznam odborné literatury |
• GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
• ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. • Rámec profesních kvalit učitele: hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje. • VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing, 2014. • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2017. 165 s. Dostupné z WWW:<http://www.msmt.cz/file/43792/>. • STEINER, Rudolf. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. 2., upr. vyd. Nová ves nad Popelkou: Opherus, 2003. |
Předběžná náplň práce |
Práce poukáže na možnost využití akčního učitelského výzkumu při snaze o implementaci inovací v oblasti metod výuky žáků mladšího školního věku a zároveň rozvoj vlastních profesních kompetencí. Práce zdůvodní přínos aktivizujících zážitkových a reflektivních metod pro žáky při integraci cílů učiva z oblasti společenskovědních témat a cílů osobnostní a sociální výchovy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis focuses on a possibility of using an action teaching research in a pursuit of application of innovations in a realm of teaching methods of primary school pupils and at the same time a possibility of professional competence development of the author of this thesis. It justifies a benefit of activating experience and reflective teaching methods for the pupils integrating objectives of curriculum in a realm of social science topics as well as objectives of social education and personality. |