Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zážitkové a reflektivní metody ve výuce a jejich přínos pro učitele a žáky
Název práce v češtině: Zážitkové a reflektivní metody ve výuce a jejich přínos pro učitele a žáky
Název v anglickém jazyce: Experience and reflective teaching methods and its benefit for the teacher and pupils
Klíčová slova: učitel, kompetence učitele, primární škola, výuka, inovace, akční výzkum, metody, zkušenostní učení, osobnostní a sociální výchova, reflexe
Klíčová slova anglicky: teacher, teacher´s competence, primary school, teaching, innovation, action research, experience learning, personal and social development, reflexion
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 26.11.2018
Datum zadání: 26.11.2018
Datum a čas obhajoby: 03.06.2020 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Klára Vondřičková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Rešerše zdrojů k tématu.
Akční učitelský výzkum založený na opakovaném plánování, realizaci a reflexi výuky.
Seznam odborné literatury
• GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
• ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014.
• Rámec profesních kvalit učitele: hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje.
• VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing, 2014.
• VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008.
• Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2017. 165 s. Dostupné z WWW:<http://www.msmt.cz/file/43792/>.
• STEINER, Rudolf. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. 2., upr. vyd. Nová ves nad Popelkou: Opherus, 2003.
Předběžná náplň práce
Práce poukáže na možnost využití akčního učitelského výzkumu při snaze o implementaci inovací v oblasti metod výuky žáků mladšího školního věku a zároveň rozvoj vlastních profesních kompetencí. Práce zdůvodní přínos aktivizujících zážitkových a reflektivních metod pro žáky při integraci cílů učiva z oblasti společenskovědních témat a cílů osobnostní a sociální výchovy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on a possibility of using an action teaching research in a pursuit of application of innovations in a realm of teaching methods of primary school pupils and at the same time a possibility of professional competence development of the author of this thesis. It justifies a benefit of activating experience and reflective teaching methods for the pupils integrating objectives of curriculum in a realm of social science topics as well as objectives of social education and personality.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK