Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití metodického materiálu Carly v preprimárním vzdělávání
Název práce v češtině: Využití metodického materiálu Carly v preprimárním vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Application of methodological material Carly in pre-primary education
Klíčová slova: Prosociální chování, stereotypy, mateřská škola, metodický materiál Carly, předsudky, emoční inteligence, multikulturní vzdělávání, diverzita
Klíčová slova anglicky: Prosocial behavior, stereotypes, Kindergarten, Carly, bias, the emotional intelligence, multicultural education, diversity
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.11.2018
Datum zadání: 07.04.2020
Datum a čas obhajoby: 01.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou protipředsudkového vzdělávání v předškolním vzdělávání a využitím metodického materiálu Carly v práci s dětmi v předškolním věku v mateřské škole. Cílem práce je zpracovat teoretická východiska a edukační program pro předškolní děti zaměřující se na vědomou práci s předsudky, rozmanitostí ve společnosti, rozvoj empatie a prosociálního chování. V teoretické části práci jsou pojednány otázky rozvoje sociálních dovedností u dětí, rozvoj prosociálního chování, vznik vlastní identity dítěte, přejímání stereotypů a vznik předsudků. V praktické části zkoumá možnosti využití metodického materiálu Carly a sleduje rozdíly v reakcích dvou skupin dětí ze dvou mateřských škol. Výzkumnou metodou je akční výzkum. Vychází z přípravy, provedení a evaluace edukačního programu ve dvou mateřských školách.
Seznam odborné literatury
HLAVNIČKOVÁ, Petra. Uprchlíci u nás hledají nový domov. Dokážeme jim pomoci? Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 2009, 16(2), 8-10. ISSN 1210-7506.
KOŠÁK FELCMANOVÁ, Alena a Vladěna BAETGE JAHN. Hra s dobrými otázkami: zkoumáme (naše) předsudky [online]. Praha: Člověk v tísni, 2019 [cit. 2020-04-05]. ISBN 978-80-7591-033-2.
MOREE, Dana, JANSKÁ, Iva, ed. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.
MOREE, Dana. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.
PETRUCIJOVÁ, Jelena. Multikulturalismus, kultura, identita. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. ISBN isbn80-7368-083-1.
SHAPIRO, Lawrence E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Vyd. 4. Přeložil Hana KAŠPAROVSKÁ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0651-4.
UNHCR. United Nations High Commissioner for Refugees. Putování s Carly. New York: The Feminist Press, 1997.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK