Jazyková analýza předvolební kampaně
Název práce v češtině: | Jazyková analýza předvolební kampaně |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Linguistic analysis of pre-election campaign |
Klíčová slova: | Politická reklama, persvazivní prostředky, předvolební kampaň, stylistická analýza |
Klíčová slova anglicky: | Political advertising, persuasive means, pre-election campaign, stylistic analysis |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra českého jazyka (41-KCJ) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Radka Holanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 15.11.2018 |
Datum zadání: | 20.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 16.01.2020 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.12.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.01.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka provede samostatnou rešerši odborných zdrojů a sestaví databázi literatury.
Provede excerpci literatury pro teoretickou část a vyvodí závěry ve vztahu k práci. Shromáždí korpus textů politických reklam z předvolební kampaně komunálních voleb konaných v říjnu 2018 v Praze. Provede detailní jazykovou analýzu textů a zhodnotí persvazivní prostředky, které jsou pro tento typ diskurzu typické. Svá zjištění se pokusí syntetizovat. Práce bude obsahovat tyto kapitoly: teoretickou část, cíle, metodologii, výzkum, závěr, diskusi. Práce bude podrobena důkladné jazykové a formální korektuře. Jazykové nedostatky mohou být důvodem k přepracování práce. Studentka provede důkladnou kontrolu citačního aparátu. Diplomantka zodpovídá za to, že veškerá použitá literatura je řádně citována v textu a v seznamu literatury. |
Seznam odborné literatury |
ČECHOVÁ, Marie a kol.: Současná česká stylistika. Praha: ISV, 2003.
ČECHOVÁ, Marie, KRČMOVÁ, Marie, MINÁŘOVÁ, Eva: Současná stylistika. Praha: NLN, 2008. ČMEJRKOVÁ, S. – HOFFMANNOVÁ, J. (eds.): Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003, 258 s. HOFFMANNOVÁ, J. a kol.: Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. HOLANOVÁ R.: Intertextualita v reklamě. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 167 s. JAKLOVÁ, Alena: Persvaze a její prostředky v současných žurnalistických textech. Naše řeč. 2002, roč. 85, č. 4, s. 169–176. Karlík, P., Nekula, M., Pleskalová, J. a kol.: Nový encyklopedický slovník češtiny. Nakladatelství Lidové noviny, 2017. KUBÁČEK, Jan: Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada, 2012, 103 s. LEBEDOVÁ, Eva: Voliči, strany a negativní kampaň. Praha: Sociologické nakladatelství, 2013, 264 s. PRAVDOVÁ, Markéta: K povaze reklamního diskurzu. Naše řeč. 2002, roč. 85, č. 4, s. 177–189. Příruční mluvnice češtiny. Brno: Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ŠARADIN, Pavel ed.: (2007). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. BRADOVÁ, Eva a kol.: (2008). Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008. ŠEBESTA, Karel: Jazyk a styl propagačních textů. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 136 s. ŠEBESTA, Karel: Reklamní texty: jejich funkce a výstavba. Praha: [S. n.], 1990, 188 s. |