Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jazyková analýza předvolební kampaně
Název práce v češtině: Jazyková analýza předvolební kampaně
Název v anglickém jazyce: Linguistic analysis of pre-election campaign
Klíčová slova: Politická reklama, persvazivní prostředky, předvolební kampaň, stylistická analýza
Klíčová slova anglicky: Political advertising, persuasive means, pre-election campaign, stylistic analysis
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radka Holanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.11.2018
Datum zadání: 20.11.2018
Datum a čas obhajoby: 16.01.2020 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:05.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 16.01.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka provede samostatnou rešerši odborných zdrojů a sestaví databázi literatury.
Provede excerpci literatury pro teoretickou část a vyvodí závěry ve vztahu k práci.
Shromáždí korpus textů politických reklam z předvolební kampaně komunálních voleb konaných v říjnu 2018 v Praze. Provede detailní jazykovou analýzu textů a zhodnotí persvazivní prostředky, které jsou pro tento typ diskurzu typické. Svá zjištění se pokusí syntetizovat.
Práce bude obsahovat tyto kapitoly: teoretickou část, cíle, metodologii, výzkum, závěr, diskusi.
Práce bude podrobena důkladné jazykové a formální korektuře. Jazykové nedostatky mohou být důvodem k přepracování práce.
Studentka provede důkladnou kontrolu citačního aparátu. Diplomantka zodpovídá za to, že veškerá použitá literatura je řádně citována v textu a v seznamu literatury.
Seznam odborné literatury
ČECHOVÁ, Marie a kol.: Současná česká stylistika. Praha: ISV, 2003.
ČECHOVÁ, Marie, KRČMOVÁ, Marie, MINÁŘOVÁ, Eva: Současná stylistika. Praha: NLN, 2008.
ČMEJRKOVÁ, S. – HOFFMANNOVÁ, J. (eds.): Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003, 258 s.
HOFFMANNOVÁ, J. a kol.: Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016.
HOLANOVÁ R.: Intertextualita v reklamě. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 167 s.
JAKLOVÁ, Alena: Persvaze a její prostředky v současných žurnalistických textech. Naše řeč. 2002, roč. 85, č. 4, s. 169–176.
Karlík, P., Nekula, M., Pleskalová, J. a kol.: Nový encyklopedický slovník češtiny. Nakladatelství Lidové noviny, 2017.
KUBÁČEK, Jan: Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada, 2012, 103 s.
LEBEDOVÁ, Eva: Voliči, strany a negativní kampaň. Praha: Sociologické nakladatelství, 2013, 264 s.
PRAVDOVÁ, Markéta: K povaze reklamního diskurzu. Naše řeč. 2002, roč. 85, č. 4, s. 177–189.
Příruční mluvnice češtiny. Brno: Nakladatelství Lidové noviny, 2012.
ŠARADIN, Pavel ed.: (2007). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007.
BRADOVÁ, Eva a kol.: (2008). Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008.
ŠEBESTA, Karel: Jazyk a styl propagačních textů. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 136 s.
ŠEBESTA, Karel: Reklamní texty: jejich funkce a výstavba. Praha: [S. n.], 1990, 188 s.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK