Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Způsoby práce s textem v hodině českého jazyka na prvním stupni základní školy
Název práce v češtině: Způsoby práce s textem v hodině českého jazyka na prvním stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: The ways of working with text material in a class of Czech language at primary school
Klíčová slova: čtenářská gramotnost|metody práce s textem|rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání|český jazyk a literatura|literatura
Klíčová slova anglicky: reading literacy|methods of work with text|framework eduaction programme|elementary education|czech language and literature|literature
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.11.2018
Datum zadání: 19.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.12.2018
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce popisuje způsoby práce s textem a jejich využití na 1. stupni základní školy. První část práce obsahuje vymezení pojmu text, čtenářská gramotnost, popisuje český jazyk a literaturu v RVP ZV 1.stupeň ZŠ a metody pro práci s textem v ČJ. Druhá část představuje případové studie mapující způsoby práce s textem ve vybraných třídách několika základních škol.
Seznam odborné literatury
Literatura:
BERÁNKOVÁ, Eva. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. Moderní pedagogika v teorii a praxi. ISBN80-7238-182-2.
GAVORA, Peter. Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka. Nitra: Enigma, c2008, 193 s. ISBN 978-80-89132-57-7.
KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga.3. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
KOŽUCHOVÁ, Mária. Rozvíjanie aktivity žiakov pri práci s textom. Komenský. 1998/99, 123(5), 93-95.
LOUDOVÁ, Jaroslava. Práce s novinovým textem ve škole. Český jazyk a literatura. 2002/03, 53(3), 110-113.
ŠLAPAL, Miloš, Hana KOŠŤÁLOVÁ a Ondřej HAUSENBLAS. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti.Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. ISBN 978-80-905036-8-7.
Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole: sborník prací ze semináře.Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Sborník (Univerzita Palackého v Olomouci). ISBN 80-244-1002-8.
Internetové zdroje:
Československá bibliografická databáze: Žebříček nejoblíbenějších knih[online]. [17-03-06]. Dostupné z: http://www.cbdb.cz/zebricek-nejoblibenejsi-knihy
Čtením a psaním ke kritickému myšlení: O programu [online]. [17-03-06]. Dostupné z: http://kritickemysleni.cz/oprogramu.php
Inovační metody v pedagogické praxi[online]. In: PELECH, Lubomír. s. 12 [cit. 2017-03-13]. Dostupné z: www.fakta.cz/kestazeni/projekty/10.doc
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK