Prevence rizikového chování ve školním prostředí
Název práce v češtině: | Prevence rizikového chování ve školním prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Prevention of risky behevior in school environment |
Klíčová slova: | prevence, rizikové chování, škola, žák, učitel, rodina, institucionální pomoc, agrese, šikana, spolupráce, komunikace |
Klíčová slova anglicky: | prevention, risky behavior, school, pupil, teacher, family, institutional assistance, aggression, bullying, cooperation, communication |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lenka Chittussiová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.11.2018 |
Datum zadání: | 14.11.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2019 |
Oponenti: | Mgr. Jana Poláčková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce „Prevence rizikového chování ve školním prostředí“ předkládá ucelený přehled o tématu prevence rizikového chování ve školním prostředí, jeho projevech, příčinách, diagnostice a v neposlední řadě i preventivních opatření, která by rizikovému chování mohla předcházet. Podrobněji se bakalářská práce věnuje klasifikaci poruch chování a to především tématu agrese a šikany. Největší pozornost je věnována prevenci a jejímu vymezení, dále také vlivu rodiny, školy a dalším institucím, které se podílí na preventivních opatřeních. Poznatky z teoretické časti bakalářské práce, jsou prakticky využity pro vytvoření projektu zaměřeného na problematiku prevence sociálně patologického chování dětí a mládeže s využitím projektivních technik. |
Seznam odborné literatury |
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7. BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. V Praze: Triton, 2004. ISBN 80-7254- 453-5. BENDL, Stanislav, Jaroslava HANUŠOVÁ a Marie LINKOVÁ. Žák s problémovým chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2016. ISBN 978- 80-7387-703-3. BENDL, Stanislav. Neukázněný žák: cesta institucionální pomoci. Praha: ISV, 2004. Pedagogika (ISV). ISBN 80-86642-36-4. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3. HELUS, Zdeněk, JEDLIČKA, Richard, ed. Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy. V Praze: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2412-9. JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80- 247-2992-3. KAPR, Jaroslav. Sociální deviace, sociologie nemoci a medicíny. 2., upr. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1994. Sociologické pojmosloví. ISBN isbn80-85850-03-6. KOUDELKOVÁ, Anna. Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7187-022-6. MALACH, Josef. Teorie metodiky výchovy. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-93-8. MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence: [možné příčiny, současná struktura, programy prevence kriminality mládeže]. Praha: Portál, 1998. ISBN 80- 7178-226-2. SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8. SZABOVÁ, Magdaléna. Preventivní a nápravná cvičení: [pohybové hry pro děti od 6 do 14 let]. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-504-0. VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6. |