Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prevence rizikového chování ve školním prostředí
Název práce v češtině: Prevence rizikového chování ve školním prostředí
Název v anglickém jazyce: Prevention of risky behevior in school environment
Klíčová slova: prevence, rizikové chování, škola, žák, učitel, rodina, institucionální pomoc, agrese, šikana, spolupráce, komunikace
Klíčová slova anglicky: prevention, risky behavior, school, pupil, teacher, family, institutional assistance, aggression, bullying, cooperation, communication
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lenka Chittussiová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.11.2018
Datum zadání: 14.11.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.11.2018
Datum a čas obhajoby: 24.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2019
Oponenti: Mgr. Jana Poláčková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce „Prevence rizikového chování ve školním prostředí“ předkládá
ucelený přehled o tématu prevence rizikového chování ve školním prostředí, jeho
projevech, příčinách, diagnostice a v neposlední řadě i preventivních opatření, která by
rizikovému chování mohla předcházet. Podrobněji se bakalářská práce věnuje klasifikaci
poruch chování a to především tématu agrese a šikany. Největší pozornost je věnována
prevenci a jejímu vymezení, dále také vlivu rodiny, školy a dalším institucím, které se
podílí na preventivních opatřeních. Poznatky z teoretické časti bakalářské práce, jsou
prakticky využity pro vytvoření projektu zaměřeného na problematiku prevence sociálně
patologického chování dětí a mládeže s využitím projektivních technik.
Seznam odborné literatury
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve
školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. V Praze: Triton, 2004. ISBN 80-7254-
453-5.
BENDL, Stanislav, Jaroslava HANUŠOVÁ a Marie LINKOVÁ. Žák s problémovým
chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2016. ISBN 978-
80-7387-703-3.
BENDL, Stanislav. Neukázněný žák: cesta institucionální pomoci. Praha: ISV, 2004.
Pedagogika (ISV). ISBN 80-86642-36-4.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika
(Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
HELUS, Zdeněk, JEDLIČKA, Richard, ed. Teorie výchovy - tradice, současnost,
perspektivy. V Praze: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2412-9.
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária
DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-
247-2992-3.
KAPR, Jaroslav. Sociální deviace, sociologie nemoci a medicíny. 2., upr. vyd. Praha:
Sociologické nakladatelství, 1994. Sociologické pojmosloví. ISBN isbn80-85850-03-6.
KOUDELKOVÁ, Anna. Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing,
1995. ISBN 80-7187-022-6.
MALACH, Josef. Teorie metodiky výchovy. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana
Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-93-8.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence: [možné příčiny,
současná struktura, programy prevence kriminality mládeže]. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-
7178-226-2.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada,
2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8.
SZABOVÁ, Magdaléna. Preventivní a nápravná cvičení: [pohybové hry pro děti od 6 do
14 let]. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-504-0.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha:
Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK