Reflexe vzdělávací trajektorie druhé geneace migrantů: Vietnamci v České republice
Název práce v češtině: | Reflexe vzdělávací trajektorie druhé geneace migrantů: Vietnamci v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reflection of the education trajectory of second generation: Vietnamese in the Czech Republic |
Klíčová slova: | migrace, vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, Česká republika |
Klíčová slova anglicky: | migration, education, second generation, Vietnamese, Czech Republic |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.10.2018 |
Datum zadání: | 31.10.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.05.2019 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | PhDr. Mirjam Moravcová, DrSc. |
Zásady pro vypracování |
Kvalitativní studie. Rozhovory s příslušníky druhé generace migrantů. Práce s odbornou literaturou. Interpetace postojů druhé generace migrantů v kontextu jejich zkušenosti (rodina x škola x vrstevnická skupina). |
Předběžná náplň práce |
Úvod
Teoretická východiska: 1) vzdělávání jako nástroj sociální mobility migrantů 2) povaha druhé generace a vztahu ke vzdělávání 3) Kontext Vietnamské komunity/skupiny v ČR s ohledem na vzdělání a trh práce 4) Vzdělávací trajektorie druhé generace Vietnamců, průnik rodičovských a osobních představ Metodologie: 1) Položení výzkumné otázky: Jak reflektují svoje vzdělání s ohledem na vztah k rodičů, vrstevníkům a sobě? Jaké ambice artikulují ve vztahu k trhu práce a existenčnímu zajištění v budoucnu? Jak popisují strategie, které pokládají za ne/vhodné? 2) popis vzorku, techniky tvorby dat, analýza, limity a etika výzkumu Popis a interpretace dat: např. Vzdělávací trajektorie - jak mluví o školách kterými prošli, jaké a kdo je volil, vyjednávání o vhodné škole, autorita Očekávání od vzdělání: co by vzdělání mělo přinášet (např. práci, prestiž, konsenzus v rodině, sociální sítě - vznik či posílení vlastní či nějaké skupiny), diplomy x vědění Strategie v dosahování diplomů |