Reklama na alkoholické nápoje je bezpochyby kontroverzní téma v rámci několika odvětví, o to více v dnešní medializované době. Česká republika patří mezi státy s nejvyšší spotřebou alkoholu na světě a není tajemstvím, že se pyšní alkoholickým nápojem jako národním symbolem. Reklamě na alkohol a jejím dopadům na společnost však není věnováno tolik pozornosti a mohou vznikat spekulace, domněnky či se dokonce šířit nepravdivé informace. Právní úpravy reklamy na alkohol se v jednotlivých státech mohou lišit a mohou mít různé dopady nejen na spotřebu alkoholu v daném státě, ale působit tak i jako jeden z důležitých faktorů pro rizikové užívání alkoholu s potenciálním vznikem závislosti. Cílem této práce je analyzovata následně srovnat dle předem zvolených kritérií znění právních předpisů s ohledem na spotřebu alkoholu ve vybraných státech EU. K dosažení cílů bude využita metoda kvalitativně interpretativní analýzy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Advertising for alcoholic beverages is undoubtedly a controversial topic in several segments, all the more so in today's media age. The Czech Republic is one of the countries with the highest alcohol consumption in the world; it is no secret that it boasts an alcoholic beverage as its national symbol. However, alcohol advertising and its impact on society does not receive as much attention As it should and thusspeculations, assumptions or even the spread of false information may arise. Legislation on alcohol advertising may vary from country to country and has different effects not only on alcohol consumption in a given country but it also acts as one of the important factors for risky alcohol use with a potential addiction.This work aims to analyze and then compare, according to pre-selected criteria, the wording of legislation concerning alcohol consumption in selected EU countries. The results will be reached with the help of qualitative-interpretative analysis.