Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentů
Název práce v češtině: Vliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentů
Název v anglickém jazyce: Mindset theory and its effect on motivation of university students
Klíčová slova: Teorie Nastavení mysli|fixní mindset|růstový mindset|motivace|vnější motivace|vnitřní motivace|výkonová motivace|aspirační úroveň|vlastní vnímaná účinnost.
Klíčová slova anglicky: Mindset Theory|fixed mindset|growth mindset|motivation|extrinsic motivation|intrinsic motivation|performance motivation|aspirational level|self-efficiency
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.10.2018
Datum zadání: 18.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.04.2019
Datum a čas obhajoby: 30.01.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá Teorií nastavení mysli (Mindset Theory) Caroline Dweckové a její aplikací na problematiku výkonové motivace. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah mezi růstovým a fixním nastavením mysli a výkonovou motivací u vysokoškolských studentů a studentek.
Teoretická část: přehled teorií motivace, Teorie nastavení mysli C. Dweckové, faktory ovlivňující motivaci studentů, nastavení mysli jako prediktor výkonové motivace u studentů
Praktická část: kvantitativní design, výzkum vztahu mezi fixním a růstovým nastavením a výkonovou motivací VŠ studentů, popis vzorku a použitých metod, statistické zpracování dat
Seznam odborné literatury
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman and Company.
Dai, D. Y. & Sterngerg, R. J. (2004). Motivation, emotion, and cognition. Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development. London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES.
Blatný, M. (2019). Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada Publishing.
Duchoň, B., & Šafránková, J. (2008). Management. Integrace tvrdých a měkkých prvků řízení. C H BECK.
Dweck, C. S. (2017). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál (Vydání druhé, aktualizované). V Brně: Jan Melvil Publishing.
Hrabal, V., & Pavelková, I. (2011). Školní výkonová motivace žáků: dotazník pro žáky. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání.
Kocianová, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada.
Madsen, K. B. (1972). Teorie motivace: srovnávací studie moderních teorií motivace. Praha: Academia.
Maslow, A. H. (2014). O psychologii bytí. Praha: Portál.
Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada.
Nakonečný, M. (2015). Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton.
Nakonečný, M. (2017). Psýché: základy a záhady duševního života. Praha: Vladimír Kvasnička, nakladatelství Vodnář.
Pavelková, I. (2002). Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci.) Praha: UK PedF.
Pavlas, I. (2011). Výkonová motivace a interpersonální potřeby. Pedagogická fakulta stravské univerzity v Ostravě.
Plamínek, J. (2010). Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali (2., dopl. vyd). Praha: Grada.
Plháková, A. (2003). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
Říčan, P. (2013). Psychologie (Vydání čtvrté). Praha: Portál.
Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada.




 
Univerzita Karlova | Informační systém UK