Užití prvků Terapie hrou a Motivačních rozhovorů u aktivních uživatelů návykových látek
Název práce v češtině: | Užití prvků Terapie hrou a Motivačních rozhovorů u aktivních uživatelů návykových látek |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Using Elements of Play Therapy and Motivational Interviewing with Active Drug Users |
Klíčová slova: | Nízkoprahové služby, terapie hrou, motivační rozhovory, kazsuistika |
Klíčová slova anglicky: | Low Threshold Services, Play Therapy, Motivational Interviewing, Case Reports |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611) |
Vedoucí / školitel: | prof. Mgr. Roman Gabrhelík, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.10.2018 |
Datum zadání: | 16.10.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.06.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 11.06.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.06.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.06.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (B02036) |
Oponenti: | PhDr. Jiří Libra |
Seznam odborné literatury |
Blom, R. (2009). The handbook of gestalt play therpy : practical guidelines for child therapists. London: Jessica Kingsley Publishers. Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha:Portál Glover, N. M. (1999).Play therpay and Art therapy for Substance Abuse Clients Who Have a History of Incest Victimization. Journal of Substance Abuse Treatment. (pp.281-287) Görtz, A. (2007). Terapie hrou s pískem u dětí rozvedených rodičů. In Žít svůj vlastní život(pp.149-166). Praha: Protál. Hartl, P. & Hartlová, H.(2000). Psychologický slovník. Praha:Portál Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál Humpolíček, P. (2017). Terapie hrou. In Valenta M. & Humpolíček P., Hra v terapii (pp. 61-133). Praha:Portál Chomynová, P. & Grohmannová, K. (2017). Zaostřeno. Praha: Úřad vlády České Republiky Kalina, K. & kol. (2001). Mezioborový glosář pojmů z oblasti drog a drogových závislostí. Praha: Filia nova Kalina, K. (2013). Psychoterapeutické systémy a jejich uplatnění v adiktologii. Praha:Grada Kottman, T. (2010). Play therapy: Basics and beyonds. American Counseling Association. Langmeier, J. & Krejčířová, D. (1998). Vývojová psychologie. Praha: Grada Laxus, z. ú. (2017). Laxus z. ú. Načteno z Web Laxus z. ú.: http://www.laxus.cz/o-nas/vyrocni-zpravy/ Libra, J. (2003). Nízkoprahová kontaktní centra. In Kalina K., Drogy a drogové závislosti 2 (pp.165-172). Praha: Úřad vlády České republiky Lištiaková, I. (2017). Terapie hrou v léčebně pedagogickém kontextu. In Valenta M. & Humpolíček P., Hra v Terapii(pp.179-194). Praha: Portál Miller, R.,W. & Rollnick, S. (2003). Motivační rozhovory. Tišnov: Scan Soukup, J.(2014). Motivační rozhovory v praxi. Praha:Portál Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Mravčík, V. (2017). Výroční zpráva o stavu ve věcech drog v České republice v roce 2016. Praha: Úřad vlády České republiky Nakonečný, M. (1996). Motivace lidského chování. Praha: Academia Nakonečný, M. (2017). Psýché. Praha:Vodnář Nešpor, K. (2018). Návykové chování a závislost. Praha: Portál Opravilová, E. (2004) Předškolní pedagogika II. Liberec: Technická univerzita v Liberci Polínek, M. (2017). Gestalt hra a gestalt drama. In Valenta M. & Humpolíček P., Hra v terapii (pp.227-240). Praha: Portál Rezková, V. & Kleinová K. G. (2012). Hra jako lék: teorie a praxe nedirektivní terpaie hrou. Praha: Pražská pedagogicko-psychologická poradna. Sedláček, M. (2007). Případová studie. In R. Švaříček & K. Šedová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.(pp.96-112). Praha: Portál Soto, L. E. & Boswel, J. N. (2017). Directive play therapy: theories and techniques. New York: Springer Publishing Company. Soukup, J. (2015). Motivační rozhovory. In Kalina K., et al., Klinická adiktologie(pp.316-325). Praha: Grada Stagnitti, K. & Cooper, R. (2009). Play as therapy: assesment and therapeutic interventions. London: Jessica Kingsley Publishers. Švaříček, R. (2007). Zúčastněné pozorování. In R. Švaříček & K. Šedová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.(pp.142-159). Praha: Portál |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce popisuje základní principy a metody techniky Terapie hrou a techniky Motivačních rozhovorů. Autor bakalářské práce tyto techniky zkombinoval a na jejich základě a filosofii vytvořil interaktivní terapeutickou hru ,,Drogotoč“ pro aktivní uživatele návykových látek (nejen pro klienty nízkoprahových služeb). Nedílnou součástí bakalářské práce je představení hry ,,Drogotoč“ formou kazuistiky, jež odráží užití hry přímo v praxi s klientem. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis describes the basic principles and methods of the game therapy technique and the techniques of motivational interviews. The author of this thesis combined these techniques and created an interactive therapeutic game "Drogotoč" for active users of addictive substances (not only for clients of low-threshold services). An integral part of the thesis is the introduction of the game "Drogotoč" in the form of a case report that reflects the use of the game in practice with the client. |