Příklad spolupráce galerie a mateřské školy
Název práce v češtině: | Příklad spolupráce galerie a mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gallery and Preschool - an Example of Collaboration |
Klíčová slova: | galerijní edukace, národní galerie, předškolní vzdělávání, kvalitativní výzkumná sonda, strategie nabídky galerijních programů |
Klíčová slova anglicky: | gallery education, National Gallery, pre-school education, qualitative research, strategy of gallery education |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.09.2018 |
Datum zadání: | 03.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. ak. mal. Ivan Špirk |
Konzultanti: | doc. ak. mal. Jiří Kornatovský |
Zásady pro vypracování |
Studentka zmapuje, jakým způsobem přistupuje konkrétní lektorské oddělení (Národní galerie) k přípravě a realizaci programů pro mateřské školy. Problematiku objasní na příkladu spolupráce s mateřskou školou. Popíše dlouhodobou spolupráci obou pracovišť a stávající nabídku programů ze strany galerie, a pokusí se popsat strategie jejich tvorby. |
Seznam odborné literatury |
FULKOVÁ, Marie, Lucie JAKUBCOVÁ, Leonora KITZBERGEROVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 2: [umění a kultura ve školním kontextu/ učení z umění]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 350 s. ISBN 978-80-7290-700-7.
FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5. FULKOVÁ, M.: Diskurz umění a vzdělávání. Praha, H+H, 2008. HORÁČEK, Radek a Jan ZÁLEŠÁK. Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 190 s. ISBN 978-80-210-4371-8. ŠVAŘÍČEK R. ŠEĎOVÁ, K. a kol.: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál, 2007. Další literatura bude doplněná v průběhu práce |
Předběžná náplň práce |
Pokuste se shromáždit výpovědi zaměstnanců konkrétního lektorského oddělení a s ním dlouhodobě spolupracující mateřské školy. Data shromážděte podle potřeby odpovědi na výzkumnou otázku (např. rozhovor, pozorování). Data analyzujte s ohledem na vhodnost programů, jak ji vnímají obě strany. Použijte kvalitativní metodologii, a empirickou výzkumnou sondu doplňte teoretickým bádáním. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Collect data from employees of a specific gallery (educational dept.) and from a pre-school. Bear in mind the research question and conduct observation and interview. Analyze the date with respect to adequacy of the programmes offered by the gallery. Consider perspective of both the participants. Use qualitative methodology, empirical research should be accompanied by a theoretical study.
|