Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy
Název práce v češtině: | Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | How pupils use digital technology when doing school homework |
Klíčová slova: | digitální technologie, digitální vzdělávání, domácí příprava, ICT, informační gramotnost, žák 2. stupně základní školy |
Klíčová slova anglicky: | digital education, digital technology, homework, ICT, information literacy, pupils low – secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.09.2018 |
Datum zadání: | 20.09.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Daniel Tocháček |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je zmapovat, jakou úlohu hrají digitální technologie v domácí přípravě žáků 2. stupně ZŠ do školy a jakým způsobem je používají ve své přípravě do školy.
1. Seznamte se s pojmem příprava žáka do školy a s pojmem učení, vymezte, jaké funkce digitálních technologií mohou žáci 2. stupně v procesu učení, zejména pak v přípravě do školy využívat. 2. Seznamte se s výsledky výzkumů provedených v posledních letech u nás a v zahraničí věnovaných šetřením způsobu využití technologií žáky 2. stupně v jejich učení, zejména pak v jejich domácí přípravě do školy. 3. Zmapujte stávající způsoby využití digitálních technologií v učení, resp. v domácí přípravě do školy na vybraném vzorku žáků 2. stupně ZŠ s cílem zjistit, zda vůbec a jakým způsobem žáci v přípravě do školy používají technologie, jak vypadá jejich příprava do školy, s jakými problémy se žáci potýkají při používání technologií ve své přípravě do školy, zda existují nějaké specifické situace či rozdíly v používání technologií pro přípravu do školy, jaká je představa rodičů, zda a jak by jejich děti mohly používat digitální technologie v učení, zda a jakým způsobem učitelé vedou žáky k používání digitálních technologií v učení atd. (dotazníková metoda, rozhovory s rodiči). 4. Na základě výsledků získaných v teoretické a výzkumné části navrhněte doporučení pro vzdělávací praxi. |