Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role muže v domácnosti z pohledu reklamy a jejich výskyt v současných českých televizních reklamách
Název práce v češtině: Role muže v domácnosti z pohledu reklamy a jejich výskyt v současných českých televizních reklamách
Název v anglickém jazyce: Man´s family roles in commercials and their presence in contemporary Czech TV advertising
Klíčová slova: maskulinita, muž, domácnost, gender, stereotypy, otec, domácí práce, marketingová komunikace, obsahová analýza, televizní reklamy
Klíčová slova anglicky: masculinity, man, domestic sphere, gender, stereotypes, father, housework, marketing communication, content analysis, television advertising
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.08.2018
Datum zadání: 13.08.2018
Datum a čas obhajoby: 12.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2019
Oponenti: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
FEASEY, Rebecca. Masculinity and popular television. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2008. ISBN 9780748631797.;
KOMÁRKOVÁ, Olga. Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2006. ISBN 80-7308-148-2.;
PODNIEKS, Elizabeth (ed.). Pops in pop culture: fatherhood, masculinity, and the new man. New York: Palgrave Macmillan, 2016. ISBN 9781137581563.;
RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.;
UNGER, Donald. Men can: The changing image and reality of fatherhood in America. Temple University Press, 2010. ISBN 9781439900024.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se věnuje reprezentaci mužské role v domácnosti v marketingové komunikaci. Jejím cílem je popsat měnící se roli muže v domácí sféře a zjistit, nakolik tuto proměnu reflektuje současná česká televizní reklama. V teoretické části se práce stručně zabývá konceptem maskulinity, genderovými stereotypy v médiích a jejich vlivem na společnost. Dále shrnuje proměnu role muže v domácnosti s příchodem industrializace a později ženské emancipace. Poté následuje stěžejní část práce, která se zaměřuje na zobrazování role muže v domácnosti v reklamě. Nejprve se soustředí na popis tradičního stereotypního zobrazování maskulinity a především nelichotivé prezentace mužů v domácnosti. Následně se věnuje novému trendu pozitivního vykreslování mužské, zejména potom otcovské role v domácí sféře v reklamě. Praktická část prezentuje vlastní výzkum, který se snaží zjistit, zda v současné české televizní reklamě převládají stereotypní, nebo nové a pozitivní obrazy mužů v domácnosti. K tomu byla použita kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza reklam vysílaných na televizních stanicích Nova a Prima.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor’s thesis focuses on the representation of man’s family roles and male domesticity in marketing communication. The main objective is to describe how the man’s role in the domestic sphere is portrayed in advertising and its changes through time and to find out to what extent those changes are reflected by Czech television advertising. In the theoretical part, the thesis briefly deals with the concept of masculinity, gender stereotypes in the media and their impact on the society. Then it summarizes the changes of the man’s family role due to industrialization and later the emancipation of women. The pivotal part of the thesis focuses on the representation of man’s family roles in advertising. Firstly, it describes traditional stereotypes connected with the representation of masculinity and the offensive portrayals of male domesticity. Furthermore, it focuses on the emerging trend of positive representation of the man’s family role and fathers in particular. The practical part of the thesis consists of research. The main research question was whether traditional stereotypical images or new positive images of male domesticity predominate in contemporary Czech television advertising. For this purpose, the research uses quantitative and qualitative content analyses of commercials broadcasted on television stations Nova and Prima.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK