Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikační strategie Městských divadel pražských, Švandova divadla na Smíchově a Divadla pod Palmovkou
Název práce v češtině: Komunikační strategie Městských divadel pražských, Švandova divadla na Smíchově a Divadla pod Palmovkou
Název v anglickém jazyce: Communication strategy of Prague City Theatres, Švandovo Theatre in Smíchov and Pod Palmovkou Theatre
Klíčová slova: Divadlo, marketing, sociální sítě, propagace divadla, Městská divadla pražská, Divadlo pod Palmovkou, Švandovo divadlo na Smíchově
Klíčová slova anglicky: Theatre, Marketing, Social Media, Promotion, Communication, Prague City Theatres, Švandovo Theatre in Smíchov, Pod Palmovkou Theatre
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.08.2018
Datum zadání: 13.08.2018
Datum a čas obhajoby: 19.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2019
Oponenti: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. Zlín:VeRBuM, 2012. ISBN 978-808-7500-170.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-802-5133-200
BERNSTEIN, Joanne Scheff. Arts marketing insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences. 1. San Francisco: Jossey-Bass, c2007. ISBN 978-078-7978-440.
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. 3. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-807-3311-469
DOSTÁL, Petr a Jitka ČERNÁ a kol. Marketingové řízení divadel: Jak vnímají návštěvníci divadlo? Jak vnímá divadlo návštěvníky? 1. Praha: Melandrium, 2015. ISBN 978-80-87990-08-7.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
HILL, Elizabeth, Terry O'SULLIVAN a Catherine O'SULLIVAN. Creative Arts Marketing. 2. Oxford: Butterword-Heinemann, 2003. ISBN 0 7506 5737 5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-802-5143-117.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2724-0.
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. 1. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-802-4512-761.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-802-4757-698.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. 1. Hoboken, New Jersey: Wiley, [2017]. ISBN 978-111-9341-208
KOTLER, Philip a Joanne SCHEFF. Standing room only: strategies for marketing the performing arts. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, c1997. ISBN 08-758-4737-4.
ŠORMOVÁ, Eva a Josef HERMAN, ed. Česká divadla: encyklopedie divadelních souborů. Praha: Divadelní ústav, 2000. ISBN 80-7008-107-4.
BESANA, Angela, Anna Maria BAGNASCO, Annamaria ESPOSITO a Alessia CALZOLARI. It's a matter of Attention: Marketing of Theaters in the Age of social Media. International Journal of Arts Management [online]. 2018, 20(3), 20-37 [cit. 2019-07-06].
DEL ROWE, Sam. DISAPPEARING CONTENT IS MARKETING MAGIC: Platforms like Instagram Stories and Snapchat allow marketers to reach new audiences. CRM Magazine [online]. 2018, 22(2), 34-37 [cit. 2019-07-28]. ISSN 15298728.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá analýzou komunikačních aktivit třech vybraných pražských divadel: Švandova divadla na Smíchově, Divadla pod Palmovkou a Městských divadel pražských. Pomocí porovnání s odbornou literaturou pak vyvozuje doporučení pro jednotlivá divadla a marketing divadel obecně. V teoretické části jsou nastíněny problémy a přístupy specifické pro marketing kultury v neziskovém sektoru.
Obsahuje teoretický popis vnějšího prostředí kulturních institucí (stakeholdeři, konkurence, skupiny obyvatel) a podrobnější popis marketingového mixu v kultuře. V analytické části jsou uvedeny výsledky návštěvnosti a náklady na propagaci jednotlivých divadel a popsány jejich komunikační aktivity. Divadla jsou srovnávána mezi sebou, co se týče technik i účinnosti komunikace. Na základě analýzy jsou vyvozena doporučení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my bachelor thesis I analyse communication activities and marketing of those Prague theatres: Švandovo Theatre in Smíchov, Pod Palmovkou Theatre and Prague City Theatres. Using comparison with information in literature I make recommendations for each theatre and for the reality of cultural marketing. In theoretical part I focus on specific problems faced and techniques used in non-profit cultural marketing. I have a look at outside business environment in culture (stakeholders, competition, possible audience) and describe 4P in specific cultural environment. In my analysis I take performance markers (audience attendings and amount of many spend on promotion) and communication activities of individual theatres. Then I make comparisons and make conclusion to what is the most effective way to promote this type of performing arts organization
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK