Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současné autorské uchopení publicistického žánru filmové recenze
Název práce v češtině: Současné autorské uchopení publicistického žánru filmové recenze
Název v anglickém jazyce: Present authorship prehension of journalism genre of film review
Klíčová slova: autorství, žurnalistika, žánr, filmová recenze, kritika, recenzent, kritik, publicistika, film
Klíčová slova anglicky: authorship, journalism, genre, film review, critique, reviewer, critic, publicism, movie
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milan Kruml
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2018
Datum zadání: 08.08.2018
Datum a čas obhajoby: 22.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2020
Oponenti: Mgr. Andrej Halada, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEČKA, Josef Václav. Česká stylistika. Praha: Academia, 1992, 467 s. ISBN 8020000208.
BEČKA, Josef Václav. Sloh žurnalistiky. Praha: Novinář, 1986, 254 s.
BENDOVÁ, Helena (2004): „Omyly kritiky.“ Pp. 32-34 in Cinepur 2004 R. 13, č. 31.
BORDWELL, David. Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Cambridge: Harvard University Press, 1989.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Přeložil Petra DOMINKOVÁ, přeložil Jan HANZLÍK, přeložil Václav KOFROŇ. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal, 2001, 391 s. ISBN 8085947676.
CORRIGAN, Timothy (2001): A short guide to writing about film. N.Y.: Longmann
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ, Eva MINÁŘOVÁ a Jan CHLOUPEK. Současná česká stylistika. Praha: ISV nakladatelství, 2003, 342 s. ISBN 8086642003. 39
DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého: jak psát pro noviny a časopisy, jak vymyslet dobrý příběh, praktická cvičení. Praha: Grada Publishing, 2006, 152 s. ISBN 802471602X.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015, 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.
JÍLEK, Viktor. Žurnalistické texty jako výsledek působení jazykových a mimojazykových vlivů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 120 s. Učebnice. ISBN 978-80-244- 2218-3.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Přeložil Marcel KABÁT, přeložil Jan JIRÁK. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 8071782009.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Ilustroval David LINDROTH, přeložil Tomáš LIŠKA. Praha: Albatros, 2004. ISBN 8000014106.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Nakladatelství Libri, 2007, 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7
RUSS-MOHL, Stephan a Hana BAKIČOVÁ. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada Publishing, 2005, 292 s., [24] s. obr. příl. ISBN 8024701588.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 544 s., Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. Studijní texty. ISBN 80-86429-40-7.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4., str. 91
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá aktuálním pojetím publicistického žánru filmové recenze jejími autory za přihlédnutí k tomu, jak se toto uchopení liší od původního teoretického vymezení útvaru, proč tomu tak je a kam tato žurnalistická tvorba směřuje. Vycházíme z potvrzení hypotézy předchozího bakalářského výzkumu, který potvrdil proměnnou tendenci textů v čase. Kombinací kvantitativní a kvalitativní techniky sběru dat, tedy dotazníkovým šetřením mezi reprezentativním vzorkem současných recenzentů a polostrukturovanými rozhovory s vybranými známými osobnostmi, máme za cíl co nejlépe vystihnout jejich dnešní tvorbu, jakou pro ni mají výbavu a zásady, ale také vlastní autorské názory na to, co je ke psaní hodnocení snímků potřeba a jak se v čase aktualizuje, případně kam spěje.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on present prehension of publicistic genre of film review by its authors and seeks for its differences from original theoretical definitions including the reasoning and question on its future change. Derivation of our research is confirmation of hypothesis which was conclusion of previous bachelor thesis and it speaks of transformational tendency of film reviews in time. Combination of quantitative and qualitative technique gathering data, therefore questionnaire survey with present-day film reviewers and semi-structured interviews with well-known figures, aims to the most perfect capturing of their present output, equipment for it and values, but also theirs own authorship opinions about points of importance within writing about movies and how it is changing in time and eventually where it is heading.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK