Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza twitterové kampaně Donalda J. Trumpa v amerických prezidentských volbách 2016
Název práce v češtině: Analýza twitterové kampaně Donalda J. Trumpa v amerických prezidentských volbách 2016
Název v anglickém jazyce: Analysis of Donald J. Trump´s twitter campaign during 2016 US presidential election
Klíčová slova: Americké prezidentské volby 2016, Donald Trump, Hillary Clinton, negativní kampaň, online marketing, offline marketing, Twitter, sociální sítě, prezident Spojených států amerických
Klíčová slova anglicky: American presidential election 2016, Donald Trump, Hillary Clinton, negative campaigning, online marketing, offline marketing, Twitter, social media, president of the United States of America
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Institut mezinárodních studií (23-IMS)
Vedoucí / školitel: Tomáš Klvaňa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.06.2018
Datum zadání: 15.06.2018
Datum a čas obhajoby: 12.06.2019 08:30
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, Praha 5, J2081, 2081, Jinonice - místn. č. 2081
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2019
Oponenti: Mgr. Ing. Magdalena Fiřtová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Moderní komunikační technologie a online marketing zasahují stále častěji do aktuálního politického dění a ovlivňují široké vrstvy společnosti po celém světě. Názorným příkladem tohoto trendu byly americké prezidentské volby v roce 2016. Oba dva kandidáti měli odlišné cílové skupiny a používali proto různé způsoby při komunikaci s nimi. Komparace twitterových účtů Donalda Trumpa a Hillary Clinton představuje zajímavou možnost analyzovat specifické přístupy obou volebních týmů. Základním cílem práce je analyzovat twitterové účty Donalda Trumpa a Hillary Clinton a zjistit, jakým způsobem používali kandidáti toto médium a jak zapadalo do jejich celkové marketingové strategie. Oba twitterové účty budou podrobně porovnávány po stránce rétorické i etické a postaveny do vzájemného kontrastu. Práce se bude snažit demonstrovat možnosti online marketingu jako vlivného prvku v politických kampaních.
Seznam odborné literatury
1. ENLI, Gunn. Twitter as arena for the authentic outsider: exploring the social media campaigns of Trump and Clinton in the 2016 US presidential election. European Journal of Communication, 2017, 32.1: 50-61.
2. ZAPPAVIGNA, Michele. Discourse of twitter and social media. Published in paperback. London: Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing, 2013. Bloomsbury discourse. ISBN 978-1-4725-3154-4.
3. KREIS, Ramona. The “Tweet Politics” of President Trump. Journal of Language and Politics, 2017, 16.4: 607-618.
4. TEDESCO, John C.; DUNN, Scott W. Political Advertising in the 2016 US Presidential Election: Ad Hominem Ad Nauseam. American Behavioral Scientist, 2018, 0002764218756919.
5. STOLEE, Galen; CATON, Steve. Twitter, Trump, and the Base: A Shift to a New Form of Presidential Talk?. Signs and Society, 2018, 6.1: 147-165.
6. KREIS, Ramona. The “Tweet Politics” of President Trump. Journal of Language and Politics, 2017, 16.4: 607-618.
7. LEE, Jayeon; LIM, Young-Shin. Gendered campaign tweets: the cases of Hillary Clinton and Donald Trump. Public Relations Review, 2016, 42.5: 849-855.
8. LAKOFF, George. Trump’s Twitter Distraction. George Lakoff, 2017.
9. BOVET, Alexandre; MORONE, Flaviano; MAKSE, Hernán A. Predicting election trends with twitter: Hillary clinton versus donald trump. arXiv preprint arXiv:1610.01587, 2016.
10. BESSI, Alessandro; FERRARA, Emilio. Social bots distort the 2016 US Presidential election online discussion. 2016.
11. WILLIAMS, Christine B.; GULATI, Girish J.“Jeff”. Digital Advertising Expenditures in the 2016 Presidential Election. Social Science Computer Review, 2017, 0894439317726751.
Předběžná náplň práce
V amerických prezidentských volbách v roce 2016 se o Bílý dům ucházela Hillary Clinton jako první žena ve Spojených státech, která získala nominaci demokratů a kontroverzní podnikatel Donald Trump. Kampaň začíná vždy několik měsíců před samotnými volbami. Jedním z prvků kampaně a volební strategie je online marketing, který byl ještě nedávno pouhým technologickým nástrojem pro propagaci produktů ve světě byznysu. Nicméně posledních pár let toto odvětví marketingu, především sociální sítě jako efektivní kanál pro komunikaci s širokou veřejností, začalo zajímat i politickou sféru. Práce představí Twitter jako významného reprezentanta sociálních sítí ke sdílení obsahu a jako komunikační platformu pro politiky, novináře a pro široké vrstvy společnosti. Vliv tohoto média na politickou situaci především ve Spojených státech amerických je více než zřetelný. Práce na začátek vysvětlí pojem online marketing v širokém kontextu, jednotlivé kanály tohoto odvětví a možnosti jeho využití. Bude popisovat jak fungují sociální sítě, propagace na světově známých vyhledávačích, fungování cílené a behaviorální reklamy, cookies jako základní stavební kámen online marketingové komunikace a nejpoužívanější analytické nástroje. Součástí práce bude stručný popis volebního systému Spojených států amerických a hlavní část se bude zaobírat analýzou twitterových účtů obou kandidátů na konkrétních příkladech příspěvků. Primárně se práce pokusí ukázat na rozdíly v jejich komunikaci, přístupu k vlastním voličům a demonstrovat sílu marketingového odvětví v amerických prezidentských volbách. Na závěr práce bude vyhodnoceno a shrnuto vše podstatné k celkovému tématu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK