Vztahy mezi rodiči žáků a pedagogickým sborem základní školy
Název práce v češtině: | Vztahy mezi rodiči žáků a pedagogickým sborem základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Relationships between parents of pupils and primary school teachers |
Klíčová slova: | Vztahy, rodiče, žáci, základní škola, učitelé, partnerství, spolupráce |
Klíčová slova anglicky: | Relationships, parents, pupils, primary school, teachers, partnership, cooperation |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 15.06.2018 |
Datum zadání: | 15.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 20.01.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.01.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.01.2020 |
Oponenti: | Mgr. Eva Hejzlarová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BRYMAN, A. 2008. Social Research Rethods. 3rd ed. New York: Oxford University Press.
Česká školní inspekce, Vztah rodičů a školy pohledem práva [online]. 2011 [cit. 2018-12-27]. Dostupné z: https://www.spszl.cz/soubory/poradenstvi/vztah2011.pdf¨ DRHOVÁ, Zuzana, VESELÝ, Arnošt a Martin NEKOLA, ed. Analýza a tvorba veřejných politik: přístupy, metody a praxe. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2007. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-86429-75-5. Eger, L.; Jakubíková, D. Kultura školy. Liberec: Technická univerzita, 2000. HENDL, J. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 407 s. ISBN 80-736-7040-2. KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ, ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1260- LAREAU, Annette, Social Class Differences in Family-School Relationships: The Importance of Cultural Capital [online]. 26.01.2010 [cit. 2018-06-8]. Dostupné z: https://sociology.sas.upenn.edu/sites/sociology.sas.upenn.edu/files/Lareau1987_Family-School_Relationships.pdf POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK, 2002. Hledání pojmu kultura školy. Pedagogika [online]. 2002, 2002(52), 206-218 [cit. 2018-12-07]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/272565237_Hledani_pojmu_kultura_skoly RABUŠICOVÁ, Milada, Postavení rodičů jako sociálních a výchovných partnerů školy (shrnutí některých dílčích výsledků z výzkumu) [online]. 2004 [cit. 2018-12-30]. Dostupné z: Macintosh HD/Uživatelé/marekvalecko/Stahování RUDOLFOVÁ, Jitka, Magdalena MOURALOVÁ a Veronika PAVLOVSKÁ, Rodiče jako veřejně političtí aktéři [online]. [cit. 2019-12-12]. Dostupné z: https://dl1.cuni.cz/pluginfile.php/484111/mod_resource/content/0/09-Rudolfová%20a%20kol.-Rodice%20jako%20verejne-politicti%20akteri.pdf ŠEĎOVÁ, Klára, 2009. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy. Brno. Filozofická fakulta Masarykovy univerzity. Štech, S, Viktorová, I.: Vztahy rodiny a školy – hledání dialogu. In: Předškolní a primární pedagogika (eds. Kolláriková, Z., Pupala, B.). Praha, Portál 2001, s.57-94. ŠTECH, S.; VIKTOROVÁ, 1. Rodičovské pohledy na školu a vztah dětí k ní. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce navazuje na studie Annette Laureuové a Kláry Šeďové, které se zabývají vztahy mezi rodinou a pedagogickým sborem základní školy. Tento výzkum navazuje právě na tyto dřívější studie. Cílem je zjistit, jak rodiče spolupracují se školou, respektive, jaká je forma tohoto vztahu a jak probíhá komunikace mezi těmito institucemi. V práci se také zabývám otázkou participace rodičů na školních aktivitách a možnostech, kterými mohou rodiče navrhovat změny ve škole. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis follows the studies of Annette Laureu and Klára Šeďová, which deal with the relationship between the family and the pedagogical college of elementary school. This research builds on these earlier studies. The aim is to find out how parents cooperate with the school, what is the form of this relationship and how the communication between these institutions takes place. I also deal with the issue of parental participation in school activities and possibilities by which parents can propose changes in school. |