Didaktika nadaných žáků na 1.stupni základní školy
Název práce v češtině: | Didaktika nadaných žáků na 1.stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactics of Gifted Children at Primary School |
Klíčová slova: | didaktika, nadaný žák, formy a metody práce, akční výzkum |
Klíčová slova anglicky: | didactics, gifted child, forms and methods of work, action research |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.05.2018 |
Datum zadání: | 28.05.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Lenka Zemanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce si klade za cíl zmapovat metody, formy práce a vzdělávací strategie využívané při vyučování nadaných žáků a prostřednictvím akčního učitelského výzkumu ověřit jejich efektivitu v praxi. |
Seznam odborné literatury |
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0969-0.
RENZULLI, Joseph S, FOŘTÍKOVÁ, Jitka (ed.). Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-254-3705-6. MUDRÁK, Jiří. Nadané děti a jejich rozvoj. Vyd. 1. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7. HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Pět pohledů na nadání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část – teoretická část bude obsahovat rešerši odborné literatury, týkající se problematiky vzdělávání nadaných žáků. Věnovat se bude zejména zmapování metod, forem práce a vzdělávacích strategií, které se využívají při práci s nadanými žáky.
Praktická část – praktická část bude obsahovat akční učitelský výzkum, kde se budu pokoušet o aplikaci teoretických poznatků do tříd prvního stupně základní školy, ve kterých se vyskytuje několik nadaných žáků, a o ověření jejich efektivity v praxi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part - the theoretical part of my work will include a research of professional literature on the subject of education of gifted children. The main focus will be on mapping methods, forms of work and educational strategies of gifted children.
The practical part - the practical part will include action teacher research, where I will apply theoretical knowledge to primary school classes with gifted children and verify their effectiveness in practice. |