Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání času dětmi předškolního a mladšího školního věku
Název práce v češtině: Vnímání času dětmi předškolního a mladšího školního věku
Název v anglickém jazyce: Perception of Time in Pre-school and Primary School Children
Klíčová slova: Vnímání času, vývoj dítěte, předškolní věk, mladší školní věk
Klíčová slova anglicky: Perception of Time, Child’s Development, Pre-school Age, Primary School Children
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 24.04.2018
Datum zadání: 24.04.2018
Datum a čas obhajoby: 05.06.2019 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.06.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Ve své práci bych se chtěla zaměřit na to, jak se u dětí v předškolním a mladším školním věku vyvíjí chápání, vnímání a orientace v čase. V teoretické části bych porovnala různá teoretická východiska, která toto téma již zpracovala a v praktické části bych pak dělala kvalitativní výzkum pomocí rozhovoru a krátkého experimentu s dětmi od tří do devíti let.
Seznam odborné literatury
ATKINSON, Rita C., et al. Psychologie. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 862 s. ISBN 80-85605-35-X.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina. Orientace v prostoru a čase pro děti od 4 do 6 let: kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo. Brno: Edika, 2012. Dětská naučná edice. Předškoláci. ISBN 978-80-266-0022-0.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDA, Richard. Orientace v čase – 1. díl. Praha: DYS-centrum, 2010.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním a mladším školním věku [online]. 2015 [cit. 2018-04-20]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/133698. Vedoucí práce Lenka Felcmanová.
ERIKSON, Erik H. Osm věků člověka. Praha: Portál, 1996.
GIBBON, John, ALLAN, Lorraine. Timing and Time Perception. New York Academy of Science, 1984. Annals of the N.Y. Academy of Sciences.
MAREŠ, Jiří. Člověk a subjektivní čas. Studia paedagogica. Roč. 15, č. 1, rok 2010. Dostupné také z: www.phil.muni.cz/wupv/casopis.
PIAGET, Jean. The child’s conception of time. 1. vyd. London: Routledge, 2006. Routledge library editions. Piaget. ISBN 978-0-415-40223-1.
RODEMEYER, Lanei M. Intersubjective temporality: it’s about time. Dordrecht: Springer, 2006. Phaenomenologica. ISBN 1-4020-4213-2. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/toc/fy0610/2006296306.html.
SCHÜCKOVÁ, Denisa. Vnímání času z pohledu psychoanalýzy [online]. 2008 [cit. 2018-04-20]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/62133. Vedoucí práce Jiří Šípek.
VOGLER, Pia, MORROW, Virginia, WOODHEAD, Martin. Conceptualising and measuring children’s time use: A technical review for YL. Young lives. An International Study of Childhood Poverty. 2009.
ZLATOŠ, Michal. K problematice času [online]. 2016. Vedoucí práce Anna Hogenová.
Předběžná náplň práce
Ve své práci bych se chtěla zaměřit na to, jak se u dětí v předškolním a mladším školním věku vyvíjí chápání, vnímání a orientace v čase. V teoretické části bych porovnala různá teoretická východiska, která toto téma již zpracovala a v praktické části bych pak dělala kvalitativní výzkum pomocí rozhovoru a krátkého experimentu s dětmi od tří do deseti let.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK