Linking in French Speakers of English
Název práce v češtině: | Vázání u francouzských mluvčích angličtiny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Linking in French Speakers of English |
Klíčová slova: | francouzština|angličtina|vázání|glotalizace|akvizice fonologie cizího jazyka |
Klíčová slova anglicky: | French|English|linking|glottalization|phonology acquisition |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.04.2018 |
Datum zadání: | 18.04.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.04.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2020 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Dr. phil. Eva Maria Luef, Mag. phil. |
Zásady pro vypracování |
- prostudovat relevantní literaturu a vypracovat přehled o plynulosti v řeči obecně, o vázání v angličtině a francouzštině a o osvojování zvukové stránky cizího jazyka - pořídit nahrávky čtené a spontánní angličtiny min. 12 rodilých mluvčích francouzštiny - analyzovat vázání ve vztahu k segmentálním, prozodickým a sémantickým kategoriím - porovnat obecné i individuální tendence a vyvodit závěry Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Akamatsu, T. (2007). The phonological status of the glottal stop in British English. La Linguistique. 43, 3-18. Brown, A. (1988). Linking, intrusive, and rhotic /r/ in pronunciation models. Journal of the International Phonetic Association, 18, 144-151. Broselow, E. & Kang, Y. (2013). Phonology and speech. In: Herschensohn, J. & Young-Scholten, M. (Eds.), The Cambridge Handbook of Second Language Acquisition, 529-553. Cambridge: Cambridge University Press. Christophersen, P. (2008). The Glottal Stop in English. English Studies, 33, 156-163. Delattre, P. (1947). La liaison en Français, Tendances et classification. The French Review, 21, 148-157. Dilley, L., Shattuck-Hufnagel, S. & Ostendorf, M. (1996). Glottalization of word-initial vowels as a function of prosodic structure. Journal of Phonetics, 24, 423-444. Encrevé, P. (1988). La liaison avec et sans enchaînement. Actes de la Recherche en Sciences Sociales, 46, 39-66. Guz, E. (2015). Establishing the fluency gap between native and non-native speech. Research in Language, 13, 230-247. Hansen Edwards, J. G. & Zampini, M. L. (2008). Phonology and Second Language Acquisition. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. (vybrané kapitoly) Klausenburger, J. (1978). French linking phenomena: A natural generative analysis. Language, 54, 21-40. Kormos, J. &Dénes, M. (2004. Exploring measures and perceptions of fluency in the speech of second language learners. System, 32, 145-164. Malécot, A. (1975). The glottal stop in French. Phonetica, 31, 51-63. Morin, Y.-Ch. (2005). La liaison relève-t-elle d'une tendance à éviter les hiatus? Réflexions sur son évolution historique. Langages, 158, 8-23. Šimáčková, Š., Podlipský, V. J. & Kolářová, K. (2014). Linking versus glottalization: (Dis)connectedness of Czech-accented English. Concordia Working Papers in Applied Linguistics, 5, 678-692. Volín, J., Uhrinová, M. & Skarnitzl, R. (2012). The effect of word-initial glottalization on word monitoring in Slovak speakers of English. Research in Language, 10, 173-181. |