Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Politická image: marketingový nástroj nebo osobní přesvědčení?
Název práce v češtině: Politická image: marketingový nástroj nebo osobní přesvědčení?
Název v anglickém jazyce: Political image: marketing tool or personal conviction?
Klíčová slova: Pánská móda, politická reprezentace, politický marketing.
Klíčová slova anglicky: Men’s fashion, political representation, political marketing.
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: doc. Michel Perottino, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.04.2018
Datum zadání: 12.04.2018
Datum a čas obhajoby: 14.09.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2020
Oponenti: doc. PhDr. Miloš Brunclík, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BAUDOT, François: Móda století. Praha: Euromedia Group, Ikar, 2001, 399 str.

BOURDIE, Pierre: Language and symbolic power. Cambridge: Harvard University Press, 1991, 302 str.

DAVIS, Fred: Fashion, culture, and identity. Chicago: University of Chicago, 1992.

FISCHEROVÁ-MIRKIN, Toby: Tajemná řeč módy. Praha: Lidové noviny, 1996, 202 str.

JANÁČKOVÁ, Laura: Poznej muže beze slov: mapa muže od hlavy až k patě. Brno: Grifart, 2016, 143 str.

KASL KOLLMANNOVÁ, Denisa: Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, 199 str.

KYBALOVÁ, Ludmila: Obrazová encyklopedie módy. Praha: Artia, 1973, 623 str.
Předběžná náplň práce
Politická image je ústředním tématem této práce. Vnější vzhled politických činitelů zde nazírám dvojí optikou – z pohledu politického marketingu a politické antropologie.

Celá práce je orientována na aktuální českou politickou scénu. Metodologií práce jsou osobní rozhovory s poslanci a senátory z pěti politických stran a hnutí (ODS, ČSSD, ANO 2011, KDU-ČSL, Piráti). Výběr je rovnoměrně tvořen zástupci pravicových i levicových subjektů, tradičních stran i nových hnutí.

Hlavní výzkumnou otázkou je, jak se důležitost vnější reprezentace liší u jednotlivých politických zástupců napříč vybranými subjekty. Druhou otázkou je, nakolik je vnější oděv určován stranickou příslušností a do jaké míry osobním postojem.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main task of this thesis is the role of the political image of the Czech MP's and Senators. I use the political marketing and political anthropology to solve this task.

The methodology of the thesis are the interviews with the MP's and Senators who were elected for one of the five political parties examined (ODS, ČSSD, KDU-ČSL, ANO, Piráti). The main questions are - what kind of role has the image of the politics in the elections and during their governance? The selected parties are both left and right wings and there are also old and new parties in order to get a proper research result.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK