Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace rodičů k unschoolingu v kontextu self-efficacy
Název práce v češtině: Motivace rodičů k unschoolingu v kontextu self-efficacy
Název v anglickém jazyce: Parent's motivation for unschooling in the context of self-efficacy
Klíčová slova: unschooling, individuální vzdělávání, domácí vzdělávání, motivace, self-efficacy, motivy, rodiče
Klíčová slova anglicky: unschooling, individual education, home education, motivation, self-efficacy, motives, parents
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: Mgr. Yvona Kostelecká, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.03.2018
Datum zadání: 05.03.2018
Datum a čas obhajoby: 10.09.2021 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude analyzovat motivy a udržující faktory u rodičů praktikujících unschooling v prostředí České republiky. Motivace rodičů bude zjišťována prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru, který bude mapovat jednotlivé faktory.
Seznam odborné literatury
Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of
human behavior Vol. 4, pp. 71-81. New York: Academic Press.
Gray, P. (2016). Svoboda učení. Praha: PeopleComm. ISBN: 9788087917176
Gray, P., & Riley, G. (2013). The Challenges and Benefits of Unschooling, According to 232 Families Who Have Chosen that Route. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 7, No. 14. (s. 1-27)
Janoušek, J. (1992). Sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury. Československá psychologie. 36 (5).
Morrison, K. (2016). „The courage to let them play“: Factors influencing and limiting feelings of self-efficacy in unschooling mothers. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 10, No. 19. (s. 48-81)
Romero, N. (2018). Toward a critical unschooling. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 12, No. 23. (s. 56-71)
Sherman, W. (2017). Framing unschooling using theories of motivation. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 11, No. 22. (s. 76-99)
Wheatley, K. F. (2009). Unschooling: An Oasis for Development and Democracy. Encounter: Educational for Meaning and Social Justice. Vol. 22, No. 2. (s. 27-32)
Wiegerová, A., & kol. (2012). Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateĺstvo. ISBN 978-80-10-02355-4
Předběžná náplň práce
Zjistit a následně analyzovat faktory, které významně ovlivňují rodičovskou volbu unschoolingu jako vzdělávacího přístupu, a faktory, které rodiče u tohoto přístupu udržují. Teoreticky volně vycházet z Bandurova konceptu self-efficacy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
To find out and analyze factors influencing parent´s choice of unschooling and keeping factors. The theoretical frame is based on Bandura´s self-efficacy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK