Motivace rodičů k unschoolingu v kontextu self-efficacy
Název práce v češtině: | Motivace rodičů k unschoolingu v kontextu self-efficacy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Parent's motivation for unschooling in the context of self-efficacy |
Klíčová slova: | unschooling, individuální vzdělávání, domácí vzdělávání, motivace, self-efficacy, motivy, rodiče |
Klíčová slova anglicky: | unschooling, individual education, home education, motivation, self-efficacy, motives, parents |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Yvona Kostelecká, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 05.03.2018 |
Datum zadání: | 05.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2021 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce bude analyzovat motivy a udržující faktory u rodičů praktikujících unschooling v prostředí České republiky. Motivace rodičů bude zjišťována prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru, který bude mapovat jednotlivé faktory. |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of
human behavior Vol. 4, pp. 71-81. New York: Academic Press. Gray, P. (2016). Svoboda učení. Praha: PeopleComm. ISBN: 9788087917176 Gray, P., & Riley, G. (2013). The Challenges and Benefits of Unschooling, According to 232 Families Who Have Chosen that Route. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 7, No. 14. (s. 1-27) Janoušek, J. (1992). Sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury. Československá psychologie. 36 (5). Morrison, K. (2016). „The courage to let them play“: Factors influencing and limiting feelings of self-efficacy in unschooling mothers. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 10, No. 19. (s. 48-81) Romero, N. (2018). Toward a critical unschooling. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 12, No. 23. (s. 56-71) Sherman, W. (2017). Framing unschooling using theories of motivation. Journal of Unschooling and Alternative Learning. Vol. 11, No. 22. (s. 76-99) Wheatley, K. F. (2009). Unschooling: An Oasis for Development and Democracy. Encounter: Educational for Meaning and Social Justice. Vol. 22, No. 2. (s. 27-32) Wiegerová, A., & kol. (2012). Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateĺstvo. ISBN 978-80-10-02355-4 |
Předběžná náplň práce |
Zjistit a následně analyzovat faktory, které významně ovlivňují rodičovskou volbu unschoolingu jako vzdělávacího přístupu, a faktory, které rodiče u tohoto přístupu udržují. Teoreticky volně vycházet z Bandurova konceptu self-efficacy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
To find out and analyze factors influencing parent´s choice of unschooling and keeping factors. The theoretical frame is based on Bandura´s self-efficacy. |