skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
18.01.2018
Datum zadání:
18.01.2018
Datum a čas obhajoby:
08.01.2019 12:00
Datum odevzdání elektronické podoby:
26.11.2018
Datum proběhlé obhajoby:
08.01.2019
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Struktura diplomové práce bude teoreticko-empirická. První, teoretická část, se bude skládat z 5 kapitol a bude se zabývat zejména sluchovým postižením, kompenzačními pomůckami pro žáky se sluchovým postižením, a také možnostmi a metodami vzdělávání těchto žáků. Druhá, praktická část, bude sestávat z kvalitativního výzkumu a bude obsahovat případové studie čtyř žáků se sluchovým postižením integrovaných do různých základních škol. Strategie případových studií budou kazuistiky žáků a polostrukturované rozhovory s žáky a jejich třídními učiteli.
Seznam odborné literatury
CHVÁTALOVÁ, Helena. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. Praha: Portál, 2001. ISBN 9788071785880.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Komunikace sluchově postižených. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0329-2.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6
Předběžná náplň práce
V diplomové práci se studentka bude zabývat sluchovým postižením a jeho úskalím ve výchově a vzdělávání integrovaného žáka druhého stupně běžných základních škol. Dále kompenzačními pomůckami pro žáka se sluchovým postižením a možnostmi jeho vzdělávání. Výzkumné šetření je orientováno kvalitativně a hodnotí metody a formy výuky na ZŠ žáků se sluchovým postižením z jejich subjektivního pohledu, a také z pohledu jejich třídních učitelů, a vše komparuje s výsledky výuky těchto žáků. Na základě hloubkové analýzy navrhuje metody a formy výuky na míru těchto případových studií.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The structure of thesis will be theoretical-empirical. The first, theoretical part, will consist of 5 chapters and will deal mainly with hearing impairment, compensatory aids for pupils with hearing impairment, as well as the possibilities and methods of education of these pupils. The second part, will consist of qualitative research and will include case studies of four pupils with hearing impairments integrated into different elementary schools. The case study strategies will be case studies of pupils and semi-structured interviews with pupils and their class teachers.