Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace žáků k učení na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Motivace žáků k učení na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Learning motivation of pupils at primary school
Klíčová slova: Motivace, sémantické podpory učebních úkolů, specifika učení žáků, didaktika matematiky.
Klíčová slova anglicky: Motivation, semantic supports for learning tasks, the specifics of learning pupils, didactics of mathematics.
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 16.01.2018
Datum zadání: 16.01.2018
Datum a čas obhajoby: 22.05.2019 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter, základní výzkumné zaměření - kvalitativní výzkum.
Cíl: Popsat a vyhodnotit využívání sémantických motivačních podpor při učení žáků v prvním vzdělávacím odbobí 1.stupně ZŠ.
Seznam odborné literatury
HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Knižnice psychologické literatury.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.ISBN 80-04-23487-9.
HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Třetí vydání. Praha: Portál, 2015. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0901-0.
HOLT, John Caldwell. Jak se děti učí. Praha: Strom, 1995. ISBN 80-901662-7-x.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
SANSONE, Carol. a Judith M. HARACKIEWICZ. Intrinsic and extrinsic motivation: the search for optimal motivation and performance. San Diego: Academic Press, c2000. Educational psychology. ISBN 9780126190700.
FISHER, Robert. Teaching children to learn. 2nd ed. Cheltenham: Stanley Thornes, 2005. ISBN 0748794425.
HELUS, Zdeněk, Vladimír HRABAL, Václav KULIČ a Jiří MAREŠ Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: SPN, 1979.

Předběžná náplň práce
V teoretických východiscích zpracovat
1. pedagogické incentivy ve vztahu k motivaci k učení,
2. specifiku učení žáků 1.-3.ročníku na základě vývojové psychologie - poznávací potřeby,
3. didaktické principy využívání sémantické podpory učebních činností ( s ohledem na typ učiva, s oporou o teorii učebních stylů).

V praktické části na vymezených učebních procesech sledovat, analyzovat a interpretovat práci učitele se sémantikou učebních úkolů, její reflexi učiteli a dopady na učení žáků. Využity budou metody dotazování, pozorování a akční studentský učitelský výzkum.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the theoretical starting points to compile
1. educational incentive to learn,
2. specifics of learning pupils of the 1st-3rd grade on the basis of developmental psychology - cognitive needs,
3. didactic principles of semantic support of learning activities.

In the practical part to monitor in defined learning processes to analyze and interpret the teacher's work with the semantics of learning tasks, its reflective teaching, and impact on pupils. The methods of questioning, observation and action student research will be used.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK